gebroken cross cable

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelkok724

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2003
Berichten
117
hoi hond lief hiero heeft een stuk utp kabel te pakken genomen. Omdat alles achterplinten en onder de vloer loopt heb ik geen zin om hele nieuwe kabels te trekken. Kan je er zonder meer 1 stuk weer tussen solderen of gaat dat niet werken.

Groetjes en alvast bedank voor evt. reakties
 
:) Moet gewoon werken lijkt mij, zolang je de juiste kleurtjes maar aan elkaar soldeert en elk draadje individueel goed aftaped met plakband zodat er geen sluiting kan komen tussen verschillende draadjes.
 
Geplaatst door Paintje
:) en elk draadje individueel goed aftaped met plakband zodat er geen sluiting kan komen tussen verschillende draadjes.

Ik zou hiervoor zeker géén plakband gebruiken. In elke electronica doe het zelf zaak verkopen ze krimp tube. gebruik smalle. Knip af op de juiste lengte en schuif over der draadjes. Soldeer nu en schuif de tube over de soldering. met een warme lucht blazer kan de nu de tube inkrimpen. Je hebt nu een mooie en perfecte isolatie. Doe dit voor alle draadjes.
 
:) Inderdaad is wel netter ja met zo'n krimptube, zelf ben ik een beetje een prutser qua dit soort dingen :p
 
Geplaatst door Paintje
:) Inderdaad is wel netter ja met zo'n krimptube, zelf ben ik een beetje een prutser qua dit soort dingen :p

Het voordeel hiervan is, je kan die tube's kopen in verschillende dikte's. Ik gebruik dit al jaren en voor alle issolatie doeleinden.:)
 
:D Plakband kan ook in verschillende diktes hoor, gewoon door blijven wikkelen :p
 
Houd er wel rekening mee dat als je gaat solderen, er dus een (klein) stuk van de UTP niet meer op de speciale manier getwist is die nodig is om het signaal te beschermen.

Je loopt dus kans dat je niet meer de maximale snelheid foutloos door je kabel kan sturen. :)
 
ik ga even aan de slag door een stekkertje aan de knijpen en dan een stuk ertussen met 2 contra stekkers, zo hoef ik niks te solderen en blijft de draad mooi getwist. Hopen dat het werken gaat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan