DVD's hebben soms last van stilstaande frames

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nico Oussoren

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2002
Berichten
27
Hoe voorkom ik dat een eigengebrande DVD's bij het afspelen op huiskamer DVD spelers telkens last hebben van stilstaande beelden en daarna weer doorlopen.
Heeft dit te maken met de snelheid van het branden of met het merk DVD brander of merk DVD schijf?
Waar moet ik op letten om dit probleem te voorkomen?

Nico Oussoren :(
 
Hoi Nico,

Op welke snelheid brand je en welke Nero versie gebruik je?
 
ik gebruik Nero 6.6 en ik schrijf met Plextor PX708A op de maximale snelheid. Dat zal wel 10X zijn denk ik.
 
Is dit ook te zien op een andere dvd speler, bv bij de buren?
 
ben je dan soms nog wat anders aan het doen als je aan het branden bent
 
Probeer inderdaad alles af te sluietn, ook eventueel Norton oid. En op de langzaamste snelheid te branden.
En check even indedaad of het op iedere DVD speler zo is, want anders zijn we snel klaar natuurlijk.
 
Bij het afspelen van de dvd bij de buren en bij vrienden is het effect hetzelfde.
Als ik op een lagere snelheid brand is het effect minder.
Tijdens het branden draaien er (voorzover ik dat uit kan zetten) geen andere programma's

Ik begrijp uit jullie reacties dat mijn probleem geen algemeen probleem is. Zijn er ook andere helpforums waar ik deze vraag kan stellen?

Groet
Nico
 
Al een ander merk dvd geprobeerd? Heb je het zowel bij + als - dvd's?
 
Ik heb het geprobeerd met +r en -r.
Bij het ene merk doet de + het iets beter en bij een andermerk dvd speler de -r.
Kortom het blijft onduidelijk.
 
Heb je al een firmware update gedaan van de brander?
 
Ik had er eerst ook last van....
Aangezien ik al een ouder pctje heb brand ik nu met een lagere snelheid (4x). Ook moet je zorgen dat je niet aan het downloaden bent of met andere programma's bezig bent....
 
Beste forum leden zijn er nog meer onder ons die dezelfde problemen hebben met het schrijven en afspelen van DVD.
 
Volgens mij heb je die stilstaande beelden gewoon meegebrand.
 
nee dat klopt niet. Bij het afspellen op verschillende DVD-spelers treden de hikken op andere plaatsen in de film op.
 
En dat betreft dan dezelfde DVD?

't Is misschien een domme vraag...
 
Als je dat zo verteld, krijg ik steeds meer het idee dat het dan toch aan je brander ligt.
Ik bedoel wanneer het steeds om DVD'tjes gaat, gebrand in dezelfde brander, verschillende merken schijfjes, afgespeeld op verschillende DVD spelers, dan is er iets niet OK in het brandproces lijkt me.
 
Nu ik niet meer op 8X maar op 2.4X brand is het probleem al minder maar geheel over is het nog niet.
Is dit eigenlijk een algemeen probleem of heb ik er alleen last van. Waar zou ik meer info hierover kunnen vinden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan