geen digitaal geluid, wel analoge klank

Status
Niet open voor verdere reacties.

arno1991

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2005
Berichten
151
ik heb een computer overgekocht van mijn school, waarvan de leraar alle multimedia heeft afgegooid; enkel nog de geluidskaart heeft nog ontbreken.

Nu kan ik geen digitaal geluid laten afspelen maar wel analoge klank. Dit ligt dus duidelijk aan de instellingen, drivers (of misschien hardware?). Een duidelijke screenshot kan je hier vinden:klik hier .

Wat moet ik doen om weer de geluiden af te spelen van bijv. de Start-balk of zelfs gewone mp3's die op mijn harde schijf staan?

bedankt,

arno
 
Waarschijnlijk de drivers opzoeken die bij dat moederbord behoren (usb en ethernet doen het immers ook niet) en drivers installeren van de geluidskaart (indien niet onboard)
 
Zo te zien ontbreekt de geluidskaart.
Voor €15 koop je eentje.
 
ok, ik ben aan het zoeken voor een marktplaats koopje.

maar hoe zie je dat er geen geluidskaart inzit?
en hoe komt het dan dat ik wel analoog geluid heb?

nogmaals bedankt...

arno
 
Ik denk dat er onboard kaartje ingebakken zit.
 
Hallo

Volgens de u geleverde screenshot , heb je wel problemen met :

Uw netwerkkaart

Uw u.s.b. poorten.

Mits je analoog geluid hebt , en er geen "!" zijn , zijn volgens mij de drivers v/d geluidskaart o.k.

Een m.p. 3 player installeren , indien het door u gebruikte o.s. geen X.P is ???

Peter
 
Kijk eens aan de achterkant van je pc of je de drie ronde aansluitingen voor geluid hebt, deze zijn rood, groen en blauw. Zo ja, zoek dan met Aida32 uit welk moederbord je precies hebt en haal dan van de website van de fabrikant voor dat moederbord de drivers voor netwerk, usb en geluid en installeer die. En vergeet uiteraard geen boxen aan te sluiten. Heb je die aansluitingen niet dan heb je een geluidskaart nodig. Het geluid dat je nu hoort is denk ik de pc speaker, die ook de piepjes bij het opstarten van je bios verzorgt.
 
ik zal zeker eens de driver installeren van mijn moederbord, maar het geluid dat ik hoor komt uit mijn boxjes als ik een cd analoog laat afspelen, dan denk ik dat er een directe verbinding is met de minijack die uit mijn pc gaat (de bovenste). Ik heb 3 stekkers aan de achterkant van mijn pc zitten, dus er zit hoogstwaarschijnlijk een onboard kaart in, nu is enkel het probleem dat ik geen geluid krijg. Maar ik zal meteen proberen met de drivers van het moederbord te installeren.

Mijn OS is win98, maar het is geskinned...

Bedankt,

arno
 
Laatst bewerkt:
ik heb gegoogled, maar niets gevonden, dit is wat ik vond bij aida32... Kan er misschien iemand helpen? De hyperlinks werken niet van op aida32...
Bedankt!

------------------------------------------------------------------------------

Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 62-1223-001131-00101111-040201-SiS740$K7SOM+K7SOM+ Release 12/23/2002 S
Moederbordnaam ECS K7SOM+

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type DEC Alpha EV6
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 107 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 214 Mhz
Bandbreedte 1711 MB/s

Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type SDR SDRAM
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 107 Mhz
Effectieve kloksnelheid 107 Mhz
Bandbreedte 856 MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen
Bus Type SiS MuTIOL
Bus Breedte 16 bit

Moederbordfabrikant
Firmanaam Elitegroup Computer Systems
Productinformatie http://www.ecs.com.tw/products/pd_list.asp?submenu_id=4&function_id=1
BIOS Download http://www.ecs.com.tw/download/dw_list.asp?submenu_id=23&function_id=1
 
Wanneer je bij onderstaande link rechts op Archive klikt, kom je jouw moederbord 4x tegen. Ik weet neit precies welke je moet hebben. Maar als je daar verder klikt krijg je alle downloads te zien. Ik hoop dat dat je verder helpt. Ik zou de vier opties voor K7SOM+ (vxxx) even aflopen en kijken welke jouw chipset bevat (SiS740).

De link

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan