Ondertitelen img mogelijk of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jlo

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2005
Berichten
6
Hallo allemaal,

Even een vraagje van een beginneling. Ik heb het forum al doorgespit wat betreft antwoorden op mijnvraag, maar het is me toch niet helemaal duidelijk.

Is het nu wel of niet mogelijk om img. bestanden te voorzien van een NL. ondertiteling? en zo ja, met welk programma kan ik dat dan doen.

Ik heb al de nodige programma's geprobeerd, zoals subsync, maar dat programma herkent de extensie .img niet. BS player werkt ook niet. Afspelen zonder ondertiteling is alleen mogelijk met VLC player.

Mocht het niet mogelijk zijn om een ondertiteling in te voegen kan ik het bestand dan omzetten naar bijv. een avi en welk programma kan ik daar het beste voor gebruiken?

IK hoop op een reactie!

Groet, Jennifer
 
Nee helaas, je zal die img file(image) weer moeten terugzetten naar het oorspronkelijk audio/videobestand.
Daarna is het weer mogelijk om er ondertitels bij te plaatsen.
 
Oke dank je voor je reactie!

Jammer, maar kun je misschien uitleggen hoe ik van een . img weer een videobestand maak, met welk programma? Ik heb de film trouwens gedownload als r.00 enz.. bestandjes en die met behulp van winrar uitgepakt. Is het uberhaupt mogelijk om er videobestanden van te maken?

Wat een hoop vragen hè, maar hopelijk hebben jullie het geduld om te antwoorden!

Groetjes Jennifer
 
Okee, ik kan het helaas niet proberen..., ik zit op mijn werk, ik probeer nu zoveel mogelijk informatie te vergaren en ga het vanavond allemaal proberen. Maar met de link van m@rio is het dus mogelijk om het om te zetten naar een andere extensie dan .img? Heb ik dat goed begrepen?

Jennifer
 
Je zet het niet om maar je pakt het bestand uit
 
Klopt, met isobuster pak je de image weer uit naar het oorspronkelijke bestand. in jouw geval een videobestand dus.
Voor wat betreft het toevoegen van subtitles tref je hier een handleiding: www.helpmij.nl\leden\tazman
 
Dank voor de tips allemaal, zodra het gelukt is (of niet natuurlijk zal ik het laten weten). Ik ga vanavond verder pielen!

Groeten Jennifer
 
Hallo,

ben ik weer, even een update. Ik heb Isobuster ge download. Ik heb het img bestand geopend en omgezet naar Iso, maar de bedoeling was natuurlijk uitpakken. Ik zie nu video en audio bestanden. Moet ik die nu beide elders opslaan en dan gaan bewerken? (als ik nu iets heel doms zeg dan hoor ik het graag). Wat zijn de volgende stappen?

Ik hoop op een antwoord


Groet, Jennifer
 
Volgens mij heb ik het probleem al opgelost, althans, ik heb de videobestanden uitgepakt en met behulp van dvd2avi omgezet naar avi bestand. Nu kan ik dus een ondertiteling gaan invoegen en gaan branden op een schijfje.

Bedankt!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan