schokkerig resultaat video cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjvdbcdv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 aug 2005
Berichten
2
Met een vrij simpele digitale videocamera lukt het me vrij aardige filmpjes op mijn pc te zetten. De camera levert af in extensie *.asf, ik converteer naar mpeg-1. Het resultaat is normaal: een 'vloeiende' film, d.w.z. dat het beeld van mensen die door het beeld lopen vloeiend verloopt (niet schokkerig). Echter, na het branden met Nero 6 op CD (zowel video CD als Supervideo CD) blijkt, na afspelen op de TV, dat alle scènes 'schokkerig' verlopen. Is dit een compressieprobleem of iets van dien aard? Ik heb alle mogelijk formaten geprobeerd (mpeg-1 en mpeg-2), langzaam branden (voor wellicht betere kwaliteit), diverse asf-mpeg converters (Jfuse, Softboil, TMPEGnc e.d.), maar ik kom er niet uit. Waar ligt het kwaliteitsverlies aan? Graag advies in deze! Thanks.
 
Ga het proberen

Als je een VCD maakt staat op op de schijf een groot bestand met als extensie "dat"

Als je die file naar je HDD kopieert en je renamed hem met de extensie "mpg" dan moet je hem gewoon kunnen afspelen.

Als hij dan nog steeds schokkerig is is er bij het renderen iets fout gegaan.

Als hij goed afspeelt, onstaat het door jou genoemde euvel, doordat de hardware niet goed kan omgaan met VCD of de CD-Rom niet goed kan lezen.

Eric.
 
extra harde schijf

Ik wil mezelf geen expert op dit gebied noemen maar ik heb hetzelde probleem gehad. Mij werd op dit forum geadviseerd om een extra harde schijf aan te schaffen en de bewerkingssoftware en files daarop te plaatsen, en Windows op C:.

Dit werkte bij mij toen perfect, geen problemen meer met schokkerige beelden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan