Bad DirectSound driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zorg

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2004
Berichten
79
Ik krijg bij het afspelen van een muziekbestand op alle afspelers deze melding. DirectSound output v2.210 error.
Ik heb de nieuwe driver van DirectX geinstalleerd als het goed is, maar hij blijft de melding nog steeds geven. Ook na opnieuw opstarten...?
 
installeer je drivers van je geluidskaart opnieuw. Daarvoor heb je het type nummer + ontwikkelaar voor nodig. Wat wel te vinden is metEverest Home. Kies de home versie. DirectX is namelijk niet je geluidskaart driver.
 
Device Description
Intel 82801DB(M) ICH4(-M) - AC'97 Audio Controller [B-0]

Dit is mijn geluidskaart. Nu moet ik nog even kijken hoe ik die drivers daarvoor installeer....
 
In mijn Apparaatbeheer zie ik nu ook dat hij het volgende mist. Vinyl AC'97 Codec Combo Driver
 
Ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb meerdere keren de drivers geinstalleerd maar hij blijft geen geluid geven.

Ik heb het met dit driverpack geprobeerd
http://members.driverguide.com/driver/detail.php?driverid=229137

En later ook me deze. Het zipbestand nummer 8.
http://www.opendrivers.com/categorycompany/17/11707/soundcard-via-free-driver-download.html

Na downloaden hiervan heb ik ze uitgepakt naar een lege folder op mijn desktop en toen de setup gedraaid. Dan installatie gaat prima, dan zeg de comp dat je opnieuw moet opstarten....en vervolgens werkt er nog steeds niet...?
 
Heb je misschien ingesteld in IE: tempmappen leegmaken bij afsluiten?
 
Het betreft zeer waarschijnlijk een onboard geluidskaart, kijk eens bij de fabrikant van je moederbord naar de juiste drivers. (of geef hier het merk en type van je moederbord, die kan je ook met Everest achterhalen)
 
@ elisa: Thanx voor je post in me weblog. Mbt je commentaar op deze vraag hier. Met IE bedoel je mijn internet explorer....daarbij heb ik geen instelling die tempmappen leegmaakt.

@ maestro: ik weet niet wat nu precies het typenummer en merk van mijn moederbord is. Als ik bij Everest onder moederbord kijk dan staat onder Motherboard Name: Uniwill 755IA5. Maar kun je me anders zeggen welke gegevens het precies om gaat zodat ik die hier kan posten. bvd
 
IE/Extra/Internetopties/geavanceerd
Dan de vijfde.
 
Het gaat inderdaad om een laptop.

Kan ik die audio driver zonder problemen installeren? Denk je...
 
Laatst bewerkt:
Aangezien laptops meestal heel aparte gevallen zijn is het voor de volgende keer handig als je dit direct meldt :D
 
Geplaatst door Zorg
Het gaat inderdaad om een laptop.

Kan ik die audio driver zonder problemen installeren? Denk je...

Het is de enige link die in combinatie met dat type te vinden is, dus ja ik ben er bijna van overtuigt dat het de goede is, echt schade kan je er ook niet mee maken, hooguit dat er tijdens de instalatie gezegt gaat worden dat het niet de goede driver is.
 
Ik krijg het maar niet aan de praat. Ik heb via je link de bijbehorende drivers op mijn laptop geinstallleerd maar hij doet het nog steeds niet.
 
Zie je die drivers wel staan in apparaatbeheer? Het goede nr?
 
Nee, ik zie geen drivers binnen apparaatbeheer. No Audio Device. Onder Hardware staat bij mijn geluidskaart ook This Device Cannot Start. Ik heb de drivers geinstalleerd via het Setup bestand voor XP.
 
En als je in app.beheer bij de stuurprogramma's zelf naar de plek gaat waar jij die drivers hebt neergezet?
Wat gebeurt er dan?
Krijg je zeker te horen: Geen betere te inden :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan