Xp instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfons221

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Berichten
90
Heb een Pentium 4 van zoon gekregen en die werkte met Win 2000,heb die schijf vervangen door een nieuwe van 120GB.ben in het bios gegaan maar daar is het mij niet mogelijk om van cd-rom te installeren.
Onder boot staat "Quit Boot (enabled) moet dat niet op Disabled gezet worden ?of.....?
 
QuickBoot zorgt ervoor dat je BIOS bepaalde checks overslaat.

Je moet naar iets zoeken dat lijkt op "boot device priority" of "boot order".

Volgens mij staat de QuickBoot hier los van maar dit weet ik niet 100% zeker.
 
Laatst bewerkt:
Quickboot staat hier los van. De boot device priority moet veranderd worden :)
 
Geplaatst door XP_PC
QuickBoot zorgt ervoor dat je BIOS bepaalde check overslaat.

Je moet naar iets zoeken dat lijkt op "boot device priority" of "boot order".

Volgens mij staat de QuickBoot hier los van maar dit weet ik niet 100% zeker.
In boot Device Priority ben ik al geweest en kan daar kiezen tussen Harddisk drivers of remoeble Device.In het laatste kan ik niets instellen.
 
Geplaatst door alfons221
In boot Device Priority ben ik al geweest en kan daar kiezen tussen Harddisk drivers of remoeble Device.In het laatste kan ik niets instellen.

In feite is een CD een removable device.. Probeer het eens?

(jammer dat we het zelf niet even kunnen zien)
 
Staat de CD rom drive er echt niet tussen?
In sommige BIOSen moet je met de - en + toetsen de rangorde wijzigen.
 
Geplaatst door Systemizer X100
Staat de CD rom drive er echt niet tussen?
In sommige BIOSen moet je met de - en + toetsen de rangorde wijzigen.
Die staat ergen weet niet meer waar maar kan ik kan enkel kiezen tussen de eerder vermelde.
Ik weet me echt geen raad meer maar nog wel een idee,steek de Hd met win 2000 er terug in en maak een opstart diskette en typ Format C. daarna win setup.
 
Geplaatst door XP_PC
Diskette werkt wel bedoel je?
ja,maar denk dat ik iets vergeten ben,als eens in boot device drukken op de "page Down"van het toetsen bord.ik laat nog iets weten.
 
Die harde schijf van jou, is die geformateerd in NTFS?
Zo ja, dan klopt het. NTFS is niet te detecteren in DOS. De enige manier om te formateren is dan met de Windows XP cd.

Ik heb weleens gehoord van Killdisk (http://www.killdisk.com/), misschien kun je hier wat mee?
'Killt' je disk niet hoor, maar verwijder wel alle bestanden voor goed.

This is security software for unrecoverable data elimination for any computer capable of booting in DOS mode from floppy drive. It uses access to the drive’s data on a physical level via BIOS bypassing logical drive structure organization, thus it does not matter what operating systems and file systems located on the machine. It can work with DOS, Windows 95 / 98, Windows NT / 2000 / XP, Linux, Unix for PC.
 
Xp

Bedankt voor de link,maar die is niet geformatteerd is een niewe schijf.
 
Oh op die manier.

Ga naar het Configuratiescherm en klik op 'Systeembeheer' (in klassieke weergave).
Klik dan op 'Computerbeheer'. In Computerbeheer klik je in de lijst links voor 'Schijfbeheer' (zit onder 'Opslag').

Nu moet je in het gedeelte rechtsonder je schijf vinden. Als het goed is is hij niet actief en nog niet geformateerd.
Als ik me het goed herinner, moet je met de rechtermuisknop op de niet toegewezen ruimte klikken en de partitie als actief markeren. Maar als dat niet zo is, dan moet je het gewoon vanaf daar formateren.

Ik hoop dat dit is wat je zocht :)
 
Geplaatst door Systemizer X100
Oh op die manier.

Ga naar het Configuratiescherm en klik op 'Systeembeheer' (in klassieke weergave).
Klik dan op 'Computerbeheer'. In Computerbeheer klik je in de lijst links voor 'Schijfbeheer' (zit onder 'Opslag').

Nu moet je in het gedeelte rechtsonder je schijf vinden. Als het goed is is hij niet actief en nog niet geformateerd.
Als ik me het goed herinner, moet je met de rechtermuisknop op de niet toegewezen ruimte klikken en de partitie als actief markeren. Maar als dat niet zo is, dan moet je het gewoon vanaf daar formateren.

Ik hoop dat dit is wat je zocht :)
Bedankt voor de goede help.
Het is opgelost :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan