Netwerk instellen en bestanden delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ritar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 aug 2005
Berichten
4
Hallo,
Ik heb een Sweex draadloze router tussen mijn desktop en laptop. Ik krijg op allebei computers internet via @home. Maar hoe krijg ik een netwerk zodat ik hetzelfde werk op beide computers kan doen? Als ik het probeer via de wizard netwerk maken maakt hij een brug op mijn laptop, met als gevolg dat ik geen internet meer heb.

gr Ritar
 
Maar hoe krijg ik een netwerk zodat ik hetzelfde werk op beide computers kan doen?

Wat voor speciaal netwerk wil je hebben dan? Bedoel je dat je op beiden PC's met één account inlogt en dan dezelfde desktop en instellingen (etc.. etc..) hebt?
Dat kan 'standaard' niet en dan zul je gebruik moeten maken van een domein.

Wat je wel eventueel kunt doen is gewoon beiden PC's met de LANverbinding aansluiten (eventueel nog een router ertussen) en dan met de Wizard netwerkverbinding in XP een thuisnnetwerk instellen.
Houd er wel rekening mee dat de PC's in dezelfde werkgroep moeten zitten om met elkaar te communiceren.

Zo kun je een gedeelde map maken en die bestanden op beiden Pc's volledig benaderen, bewerken en opslaan.
 
windows xp zou dat voor jou kunnen regelen.
Maar gebruik bij je netwerkkaart de optie printer en bestanden delen.
deel daarna op beide computers je mappen die in het netwerk gebruikt moeten worden en het is gereed.
Ga met de rechtermuisknop op een map staan en zeg dan delen en beveiligen, dit gaat alleen bij xp pro.
 
Het probleem is dat ik na de wizard te gebruiken geen internet meer heb. Ik moet dan bij Verbindingen de Brug verwijderen, maar daar mee hem ik weer geen netwerk.
Tussen haakjes, hoe kom ik aan een domein? Via @Home?

Ritar
 
Waarom een brug? Ik heb dat nog nooit hoeven te maken.

Wanneer het voorgesteld wordt gewoon NEE kiezen.
 
Die brug wordt niet voorgesteld, maar staat er vanzelf op. Op de laptop gebruik ik Windows XP PRO
 
heb ook een sweex draadlooze router sinds vanmiddag heb alles volges boekje gedaan en na een kwartier werkte alles perfect dus ik raad je aan om alles volges het boekje te doen (kind kan de was doen):cool:
 
Ik heb het volgens het boekje gedaan, maar het lukt niet.:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan