midifiles converteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

versprillec

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2003
Berichten
139
ik wil enkele midifiles tot wav of mp3 te converteren om ze op cd te branden ,kan iemand mij uitleggen hoe dit op een simpele manier te doen ,ik weet dat er programmatjes voor zijn maar in de probeer versie krijg ik niet de volledige versie en daar heb ik weinig aan,weet iemand een programma waarmee ik wel de hele file kan omzetten? .
 
Download even WinLame (Google)
Handig progje, ook om kwaliteit van van alles te verbeteren.
 
Maar wat verwacht je dan van een midi-file?
Een midi-file moet een geluidgever triggeren.
 
midi2wave of met wingroove
 
wingroove heb ik al geprobeerd maar die kan bij instalatie een dll bestand niet vinden dus zal ik winlane proberen ,bedankt .
 
Ik ben nog steeds heel erg benieuwd wat je er mee gaat doen.
Ik wil er ook nog graag wat bij leren?

Fonz
 
Ok dan, ik dacht dat je er een truuk mee mee ging uithalen die ik nog niet kende.
Je kunt de file toch ook gewoon als data branden dan?
 
dat is juist mijn probleem dat lukt mij niet ,heb trouwens midi2wave al geprobeerd maar die neemt ook maar 60 seconden op en het gaat om 2 files van 3 en 4 minuten hoe kan ik ze dan als data branden ? ik gebruik nero en ik wil ze af kunnen spelen op een cd speler .en om nu een programma te kopen voor 2 files vind ik ook nog al wat.
 
Hannibal wil ze vast gebruiken om daar acapella een liedje op mee te zingen of een eigen verzonnen tekst...:D

Heb ik gelijk of heb ik gelijk ???????:rolleyes:
 
Nou, en waarom niet?
Ik ben benieuwd of het wel lukt met WinLame.
 
neeee je hebt geen gelijk het zijn gewoon 2 muziek nummers zonder tekst die ik gewoon erg mooi vind en wil bewaren op een cd heeft er nu niemand de oplossing voor mij? ,ik zoek mij suf naar een manier om die files op cd te krijgen.
 
Je kunt ook gewoon winamp gebruiken. Met winamp kun je de midi gewoon afspelen. Als je dan als output de nullsoft disk writer plugin instelt, zal bij het afspelen de midi als wav worden opgeslagen.
 
@versprillec
Sorry, door het bericht van hackerfrans zie ik nu dat je van midi naar wav of mp3 wilt. Verkeerd gelezen.
Ik denk niet dat het dan lukt met WinLame.
Het is wel een goed progje dus ik zou het wel eens bekijken.
 
Ik begrijp nog steeds niet wat je met midi-files in een CD speler verwacht te horen.
Midi-files zijn pulsjes op een bepaald kanaal die dan een bepaald geluid langer, korter, harder, zachter laten horen.
Werkt prima wanneer je er een synthesizer of drumcomputer mee aanstuurt.
Ze werken ook leuk in een mobieltje omdat daar ook een kleine syntesizertje inzit. Op je PC ook, want die weet ook wat ie ermee aan moet.

In een CD speler zit geen geluidenmaker.
Dus ben erg benieuwd.

:thumb:
 
Geplaatst door A.J.
Ik begrijp nog steeds niet wat je met midi-files in een CD speler verwacht te horen.
Midi-files zijn pulsjes op een bepaald kanaal die dan een bepaald geluid langer, korter, harder, zachter laten horen.
Werkt prima wanneer je er een synthesizer of drumcomputer mee aanstuurt.
Ze werken ook leuk in een mobieltje omdat daar ook een kleine syntesizertje inzit. Op je PC ook, want die weet ook wat ie ermee aan moet.

In een CD speler zit geen geluidenmaker.
Dus ben erg benieuwd.

:thumb:

Ik denk dat hij alleen het instrumentale gedeelte wil overhouden....... en dat kan idd met bepaalde proggies..;) Zodat je eventueel, zoals ik al aangaf bijvoorbeeld acapella mee kunt zingen.

Groeten,

Remy
 
Maar hoe en waar sluit hij die CD speler dan op aan waneer hij ze afspeelt?
Dat stukje ontgaat me helemaal.
 
mp3 naar midi kan. Waarom dan ook niet andersom?
Ik zal wel een blauwtje lopen bij experts maar ja ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan