Foto's en gemeen streekje :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elisa

Inventaris
Lid geworden
5 feb 2002
Berichten
12.800
Hallo allemaal,

Sinds een tijdje schilder ik. Nou heb ik een vriendin die steevast vraagt: "Heb je die tulpen al af? Zijn je kippen al klaar? Mail je een foto?"
Doe ik dit dan kirt ze wat later aan de telefoon: "Oh wat mooi Elisa, die neem ik mee naar mijn schilderclubje."
Nou ben ik geen Rembrand maar als ik iets zelf creer dan hou ik wel een beetje van exclusiviteit.

Dus: Is het mogelijk een foto in OE mee te sturen die niet 'gepikt' kan worden?
Gaat hierbij op: foto/eigenschappen/vinkje bij alleen lezen?
Of heeft iemand nog een beter ideetje?

Op het internetnet kun je soms ook niet pikken. Vandaar mijn vraag.



En dan maar hopen dat ze niet met een screenprint om kan gaan :D
 
Ik ben eerlijk gezegd bang dat dat niet zal lukken, maar jij kan natuurlijk ook zelf "gemeen" zijn....
Als je de foto hebt gemaakt kan je die bijvoorbeeld digitaal bewerken. Bijvoorbeeld met koeieletters je eigen naam er dwars overheen zetten.
Als je in het gelukkige bezit bent van iets als Paintshop pro of zo, kan je het als een extra layer, transparant overheen zetten, dan is je schilderij nog wel te zien, maar ook jou naam ;)

Olav
 
Volgens mij kan dit niet.
In OE heb je geen Visual Basic waarmee je een scriptje zou kunnen maken om de boel te beveiligen.

Wat je wel zou kunnen doen is een watermerk in je foto stoppen zodat je daarmee kan bewijzen dat het jouw foto is (een watermerk in de vorm van je naam of zo).


groet,
Dave.
 
Hahaha

Nou Clit, zo belangrijk ben ik nou ook weer niet LOL

En Olav, jij bent niet gemeen genoeg! Ik neem zelf ook dingen over van het internet met Koeieletters maar daar schilder ik wel doorheen :D

t 'Is een leuk 'probleempje'
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa


t 'Is een leuk 'probleempje'

Zeg maar probleem.:) Nu kan je bvb. die foto sturen in een .pdf file. En nu komt het... Ik weet niet dat je een .pdf file, non - printable kan maken. Als dit mogelijk is, is je probleem opgelost. Nu ja opgelost !!! als ze een screenshot kan maken, blijf je nog met je probleem zitten.
 
Laatst bewerkt:
@ vanzwam.
Dan kun je nog altijd een printscreen maken en bewerken met paint.
 
Nou ik zie haar geen screenprint maken. Daar is ze niet ver genoeg voor.

Non printable...........hm ik zit zelf ook wel eens achter de pc te schilderen omdat een foto daar meer 'leeft'.
(kan ik Helpmij ook nog doen) :p
Maar...het zou wel helpen als actie tegen het 'clubje'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan