DVD start altijd automatisch op

Status
Niet open voor verdere reacties.

bullsryver

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2002
Berichten
139
Ik heb mijn probleem al op google opgezocht, maar nix gevonden...

Telkens ik een DVDschijfje in mijn speler steek, start die automatisch op met windows media player. Heel irritant wanneer je met andere programma's bezig bent.

Ik heb al geprobeerd om in het tabblad "bestandstypen" (bij "opties") "DVD-video" uit te vinken, maar het probleem blijft. Meer nog, wanneer ik bevestig en op ok klik, wordt het automatisch terug aangevinkt.


Hoe kan ik deze optie uitzetten? (softwareCD's daarentegen moeten automatisch opstarten, dus "autorun" van mijn DVDspeler mag niet uit!)

Alvast bedankt!
Toni
 
Neem deze tips eens door, mogelijk heb je er wat aan:

Zet de AutoRun functie naar uw hand
AutoRun is een functie in Windows XP die ervoor zorgt dat telkens wanneer u een schijfje in uw CD/DVD-speler steekt, automatisch de installatieprocedure start. het roept automatisch een keuzemenu op met de vraag wat u precies met de bestanden op de schijf wil doen.

Soms kan die AutoRun echter ook storend werken. Stel dat u van een bepaald programma regelmatig een aantal voorbeeldbestanden wil oproepen die zich op de originele CD-Rom bevinden dan is het vervelend dat telkens wanneer u de CD-ROM laadt de installatieprocedure wordt opgestart.

Met Windows XP kunt u de AutoRun functie gelukkig naar uw hand zetten zodat deze alleen wordt geactiveerd wanneer u dat wil.

Dit doet u als volgt:

• Kies Start >> Deze Computer.
• Klik met de rechtermuisknop op het pictogram van uw CD/DVD-speler en kies in het contextmenu optie Eigenschappen.
• Klik op het tabblad Automatisch afspelen.

050320-xp42.png


Het tabblad Automatisch afspelen bestaat in principe uit 2 delen: een keuzelijst voor het CD/DVD-type en een keuzelijst voor mogelijke acties. U dient voor elk CD/DVD-type de mogelijke actie vast te leggen. Dit doet u als volgt:

• Maakt in de eerste keuzelijst (voor CD/DVD-type) een keuze.
• Klik vervolgens op het rondje vóór de optie Selecteer de actie die u wilt uitvoeren. Deze wordt hierdoor actief.
• Maak daarna in de tweede keuzelijst voor mogelijke acties een keuze voor wat er moet gebeuren nadat u een CD/DVD in de speler heeft geplaatst.
• Bevestig uw keuze door op Toepassen te klikken.
• Herhaal deze stappen voor elke mogelijke keuze in de eerste keuzelijst (voor CD/DVD-type). Bron
 
Auto run

Ik heb voor alles gekozen voor "map openen in verkenner".

En als het een zelfstartende CD is en ik zou dat willen:

Klik ik met rechts op de CD in verkenner en kies ik automatisch afspelen.

Werkt als een zonnetje.

Eric.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan