system.dll (DirectX)

Status
Niet open voor verdere reacties.

IRC_Sirius

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 aug 2005
Berichten
4
Vrijwel nooit heb ik problemen gehad met mijn DirectX en audio.
Toen ik gisterochtend in een goede stemming mijn Windows XP Home Edition opstartte om daarna wakker te worden met GTA: San Andreas, kwam ik erachter dat er geen geluid meer uit mijn boxen kwamen!
Hoewel ik zelf meestal moeiteloos mijn audio problemen opgelost heb, maakte ik mij niet zo veel zorgen.
Volume gecheckt, DXDiag gecheckt (zat een fout in). In DXDiag, bij tabblad DirectX-bestanden, staan er de volgende opmerkingen:

Bestand system.dll ontbreekt!
Installeer DirectX opnieuw als u de meest recente versie wilt installeren.

Maar nee, ik heb DirectX 9.0c Redist/End-User geïnstalleerd, maar werkte niet. Ook oudere DirectX versies (zoals DX8.1 ofzo) werkten niet, wat ik al verwachtte.
Mijn geluidskaart is Realtek AC97 Audio, en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Bij apparaatbeheer staat tevens ook dat alle apparaten correct werken, en dat er geen problemen zijn gevonden.
Behalve dit probleem van mijn geluid, heb ik geen andere problemen met mijn PC. Weet iemand hoe ik dit probleem moet verhelpen?
Alvast thanx!
 
Heb je de drivers van je geluidskaart al eens opnieuw geinstalleerd?
 
probeer eens een herinstalatie van de geluids drivers, in veilige modus alles deinstaleren en dan in normale modus opnieuw geluids drivers instaleren.

ik neem aan dat het om het onboard geluid gaat, als dit niet zo is en het een pci kaart betreft, zet dan die kaart eens in een andere houder. als nood oplossing zou je nog windows opnieuw kunnen instaleren of een bios reset kunnen doen. wil dit allemaal niet lukken?

test je boxen eens op een andere geluids bron en kijk eens of de boxen het goed doen. doen ze het goed, doe eens een andere geluidskaart in je pc. doet die geluids kaart het goed? vervang de orginele geluids kaart dan.
 
De nieuwste drivers van mijn geluidskaart heb ik zonet al geïnstalleerd, maar zonder resultaat. En mijn boxen zijn ook prima. En bij DxDiag staat nog steeds dat system.dll ontbreekt, en bij Windows Help Centre stond dat ik moest controleren of er geen foutmeldingen stonden bij DxDiag. Een recentere versie van DirectX installeren helpt ook niet.
 
:confused: mmmhh de enigste system.dll die ik heb staat bij mij in C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322

Geen idee waar deze folder voor is eigenlijk

Als je deze folder hebt en die system.dll staat er niet in probeer dan de mijne er eens in te zetten.


System.dll
 
Bij mij stond system.dll ook al in die map.
Maar bij mijn dxdiag staan er 2 van.
De onsterste (die niet ontbreekt) is diezelfde als die jij me had gegeven. Hieronder is een screenshot.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan