NvCpl.dll initialisatie routine

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennis01

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2005
Berichten
6
Er is een fout opgetreden bij het laden van c:\windows\system\NvCpl.dll

Een initialisatie routine van de dynamic link labrary is mislukt.

Dat is de foutmelding die ik krijg na de installatie van een (nieuwe0 videokaart. De PC heb ik overgenomen van iemand die hem grondig geschoond heeeft. NvCpl schijnt wel nodig te zijn voor spelletjes.

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt.
 
Die dll is van Nvidia.
Als ik jou was zou ik de boel uninstallen en opnieuw proberen.
 
Heb je geen cd erbij gekregen, hier staan ze nml op.

Je kan hem evt ook los installeren.

Download

groet speedtouch
 
Dat is handig Speedtouch! Hij was n.l. te groot om te uploaden. Link opgeslagen ;)
 
@ Elisa

Is jouw lijst van favorieten ook zo groot. :)
Ik heb er zelfs een backup map van gemaakt op een andere partitie, je weet maar nooit. ;)

groetjes speedtouch
 
Ja, maar 1 keer (nou ja ahum) was ik zo stom ze te vergeten met een format :evil:
Dus ik graai weer wat ik kan :D
 
Beste mensen,

Natuurlijk heb ik de orginele files wel. Ik heb alles gedeinstalleerd en weer geinstalleerd. Ook is de File NvCpl.dll niet missing, maar de initialisatie routine pakt het niet. Ik heb via internet nieuwe NvCpl.dll opgehaald en geïnstalleerd maar ook dat werkt niet.

Groet, Dennis :(
 
Staat dit: O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup wel in je startup?
 
Hallo Elisa,

Ik heb nu hetzelfde probleem als Dennis 01. Ik dacht de driver van mijn GeForce4 MX 460 te updaten door die van nVidia te downloaden. Heb dus volgens hun instructie via control panel de nVidia software weggepoetst. Niewe driver gedownload en geinstalleerd.
Nou en toen herstarten en toen ging het fout. Uiteindelijk gestart met de vorige instellingen waarbij ik die opmerking kreeg van: Een initialisatie routine van de dynamic link library is mislukt.
Nieuwe NvCpl.dll opgehaald en in \windows\system32 gezet en weer herstarten. Weer dezelfde foutmeling.
(Wordt een lang verhaal)
:)
Vervolgens jouw suggestie van DIT uitgevoerd (gewoon gedownload en herstarten). Weer dezelfde dynamic link foutmelding.

Nu dan de vraag:
Hoe kun je in je 'startup' kijken en regels evenetueel wijzigen en/of toevoegen?
Ik heb XP overigens.

Kun jij mij verder helpen?
Groetjes,
Peter
 
Peter

Beste Peter,

Ik heb ook de voorgestelde oplossingen geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. (Ik heb win98). Als ik nog een oplossing vind, dan laat ik het je weten.

Groet
 
@Peter,
Via start/uitvoeren?msconfig kun je kijken wat het pad is. Maar.......om nou in het register te gaan rommelen :8-0: Lijkt me toch dat er een andere oplossing voor moet zijn.
Maar..........ik heb em niet :(
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Peter van Geel
Nieuwe NvCpl.dll opgehaald en in \windows\system32 gezet en weer herstarten. Weer dezelfde foutmeling.
Heb je dat dll-bestand ook geregistreerd?

Start > Uitvoeren > intypen regsvr32 NvCpl.dll > OK.

Of: Start > Uitvoeren > intypen regsvr32 "c\windows\system32\NvCpl.dll" > OK
 
Laatst bewerkt:
Het probleem kan in de gedeelde DLL,s zitten.

Probeer het eens met Registry clean expert

Ik weet niet of dit een trial is, en hoe ver hij gaat.
Ik gebruik hem dagenlijks, ooit eens binnen gehaald met een P2P.

Hij is veilig in gebruik, je kan vooraf een backup maken, dat geeft het progamma duidelijk aan.
Laat de instellingen staan na de installatie, en vink niet de onderste aan, deze is voor advanced users.

tip:verwijder eerst de oude drivers van de kaart, maak daarna gebruik van registry clean, en installeer de catalyst drivers opnieuw, start de pc opnieuw op.

succes ik hoor het wel.
 
Iedereen bedankt voor alle sugesties maar niets heeft geholpen. uiteindelijk heb ik de harddisk geformateerd en ben opnieuw begonnen. Toen zelf dat niet hielp, dacht ik dat het in de hardware zou zitten, maar ook dat was het niet. Overigens veranderde wel de melding. Niet de initialisatie was het probleem, maar er was nu een onbekend apparaat.

Wat wel hielp?

nVidia registreren en daarna Windows updaten (van versie 4.0 naar 6.6 of zo iets).

Ik snap er niets van, maar het probleem is weg.

Gegroet en tot het volgende probleem.
 
nVidia registreren
Zoals Buffy al aangaf, zonder format had je het misschien ook kunnen redden.
Enfin, hij werkt weer.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan