opstartscherm breekt af na 5 seconde

Status
Niet open voor verdere reacties.

danielleth

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2005
Berichten
57
beste,
mijn buurman krijgt als hij de pc opstart enkel het beginscherm gedurende 5 sec in beeld nl
GA 7VT 600 1394 F4
check system healt ok
detecting IDE drives
- primairy drives ...
- secendurary drives ....
-secundary slaves ...
en dan onderaan del: enter set up ...

en dat herhaald zich telkens
ik heb omdat die pc 2 partities heeft een andere windows op de D partitie gezet maar kan iemand me helpen om te vertellen wat er kan aan gedaan worden om terug normaal de andere schijf nl de C normaal te starten
alvast bedankt

Danielle
 
Opstarten in veilige modus en daarna de D partitie formateren.

Wil opstarten in de veilige modus ook niet meer, dan booten met een Win98SE diskette en dan de D partitie formateren.

Suc6!
 
ik heb uw oplossing nog niet geprobeerd ik ben nl een kleine kenner van de pc .
maar nu krijgt hij wel een opstartscherm waar je voor de keuze word gesteld om op te starten met de windows versie die ik heb op gezet op de D schijf of met de windows die op de C schijf staat
kan dat kwaad als dat zo blijft of moeten we daar iets aan veranderen

alvast bedankt
Daniëlle
 
da's een z.g. dualboot, die kun je verwijderen als de 2e windows van de D schijf is verwijderd.

Zorg dat de boot.ini er uitziet zoals hierna:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect
 
hoe kom ik aan die dual boot en dat andere moet ik dat intypen dan of zie ik het verkeerd

danielle
 
Die dualboot heeft Windows automatisch voor je aangemaakt omdat je een tweede Windows op de machine hebt gezet.

Op de C: schijf staat rechtstreeks op C het bestand boot.ini

M.b.v. "kladblok" kun je het bestand openen en bewerken. Daarna weer saven.

Maak even een kopietje van het huidige bestand en zet dat even op een diskette (bijv. van Win98SE). Als je de boel dan verkl**t, (Windows wil niet meer starten) dan kun je de boot.ini weer terugzetten m.b.v die bootdiskette.

Belangrijk : ZORG VOOR EEN KOPIE van de Boot.ini voordat je gaat klungelen.

Overtypen hoeft niet, kopieer gewoon bovenstaande tekst en plak 'm in jouw boot.ini.

Verwijder de huidige tekst van jouw boot.ini en bewaar het bestand.
 
Laatst bewerkt:
Ter aanvulling van Pasja.
Als de buurman met xp-pro werkt, maak dan de onderste regel als volgt.

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan