Zie gegevens van andere systemen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
844
Graag advies in het volgende geval.

Ik bezit een netwerk met een systeem met Windows XP Home SP2, twee systemen met Windows 98 SE. Het delen van informatie werkt naar volle tevredenheid. Ook is een printer op een van de systemen aangesloten die al het afdrukwerk voor zijn rekening neemt.

Nu heb ik een gastsysteem met Windows XP Home SP2 die naast een kabelaansluiting ook een draadloze aansluiting heeft, die overigens uit staat. Ook daarbij is alles wat nodig is op delen ingesteld middels het Windows Netwerk programma.

Het gastsysteem kan via mijn router internetten, kan pingen naar elk van de systemen van mijn eigen netwerk, naar de router, naar 127.0.0.1, maar niet naar zijn eigen netwerkadres. (Dit was overigens de reden dat ik het systeem in huis heb).

De router heeft als adres 192.168.0.1, de overige systemen op mijn netwerk hebben 192.168.0.2 t/m 4. Het gastsysteem heeft als adres 192.168.0.5. Ik heb door de andere systemen in een andere volgorde aan te zetten ook getest met 192.168.0.4 voor het gastsysteem. Alle adressen zijn zichtbaar in de router.

Het gastsysteem is niet bereikbaar voor de overige systemen hoewel ik de firewall en de AntiVirus heb uitgezet. In de firewall staat overigens "Binnenkomende echoaanvraag toestaan" aangevinkt. Ook is de naam van het Netwerk op het gastsysteem op "Thuis" ingesteld.

Al met al lukt het mij niet om in het gastsysteem bestanden te raadplegen of vanuit het gastsysteem mijn andere systemen te benaderen

Een van de oplossingen stond op 14 juli op de volgende site
Http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1051102
En wel het inschakelen vanNWLink IPX/SPX/Netbios-compatibel tranport protocol.

Dit werkt bij mij wel maar het vinden van de andere systemen gaat o zo langzaam.
Het ping probleem blijft. Dus ik zie dit als een tijdelijke oplossing.
 
Heb je iets aan de documenten in de bijlage?
 
Laatst bewerkt:
Probleem is gelokaliseerd in de netwerkkaart. Machine is nu naar de reparateur.

Bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan