Netwerksnelheid verbeteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikself

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
Berichten
2.878
In dit topic staat een regtweakje van M@rio waarmee je de andere pc('s) in je netwerk sneller kunt benaderen. De tweak uitgevoerd, en het gaat inderdaad sneller.:)
Nu is mijn vraag: zijn er meer tweaks waarmee je de performance van je netwerk kunt verbeteren? Of nutteloze services uitschakelen? Mijn pc, waar internet op binnenkomt, is trager geworden, na het installeren van een thuisnetwerk. En dan gaat het niet alleen om de netwerksnelheid, maar óók om het openen van programma's, mappen....etc.
Ik moet er wel bij zeggen dat het niet bepaald de snelste machines zijn, pc1 is een pIII, 433 Mhz, 320 MB SDRAM, en pc2 is een PCeleron, 365 Mhz, 64 MB SDRAM, het is begrijpelijk dat deze laatste traag van zichzelf is, maar pc1 werkt normaal gesproken als een tierelier. Sinds we een netwerk hebben is ie een stuk trager.
 
Kun je ook zien welke programma's de meeste capaciteit wegnemen resp die lopen maar niet zouden hoeven lopen totdat je ze hebt opgestart ?
 
Geplaatst door upsidaisy
Kun je ook zien welke programma's de meeste capaciteit wegnemen resp die lopen maar niet zouden hoeven lopen totdat je ze hebt opgestart ?

t is inmiddels een stuk verbeterd. Een aantal Windows-services uitgeschakeld; toen ontstond er al verbetering, maar de grootste boosdoener was een proces genaamd pxagent.exe, behorende bij Prevx wat ik recentelijk geïnstalleerd had, omdat ik een poort niet dichtkreeg, na het bakken van een netwerkje. Toen ik de poort eenmaal dicht had, heb ik via de settings binnen Prevx aangegeven dat dit progje niet meer mee moest lopen. Maar toch dus: pxagent liep wel degelijk mee en dat was helaas te merken.

Prevx dus gedeïnstalleerd en m'n machientje loopt weer als voorheen.:)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan