AVI op schijf zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreddyM

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Berichten
180
Hoe kan ik een AVI op een cd (of dvd) branden zodat ik de film via mijn dvd speler op tv kan bekijken. Ik heb met Nero geprobeerd dit AVI naar VCD om te zetten. Op zich lukte dit alleen heb ik bij afspelen geen geluid en een slechte beeldkwaliteit.
 
Een heleboel informatie. Ben ik voorlopig wel vene mee bezig. IK dacht een AVI gewoon als data te branden op cd en dan af te spelen. Dat lukt dus kennelijk niet.
 
Beste FreddyM,

Dat Lukt dus Kennelijk WEL " ,

maar je Home DVD Speler, moet wel DivX ondersteuning hebben, dan kan je het als Data branden, en op je Home DVD/DivX Speler afspelen.
 
Ik heb met Nero de AVI als data gebrand op een cd. Aleen blijkt nu dat mijn dvd speler deze cd niet herkent. In mijn pc kan ik hem wel afspelen.
Tevens heb ik met TPMGenc de AVI naar DVD pal omgezet. Deze geeft een heel goed beeld. Beter dan met andere AVI converter programma's. Nu heb ik een een MPEG video bestand en een WAV audio bestand. Mijn volgende stapi s hoe krijg ik dat op een dvd?
 
Beste FreddyM,

Dat doe je namelijk zo,,,, lees het maar >>>>
http://www.extradvd.nl/html/divx2dvd.htm

je kan het ook met WinAVI (Video Converter) doen,
en dan meteen als een DVD Branden,,,,

iets makkelijker dan heel de TMPGEnc Proces,,,,

ik vind ze allebei even goed, (uitstekend).


Wens je veel succes....
 
Beste FreddyM,

Wat ik al eerder zei, je Home DVD Speler ondersteunt de DivX Codec niet, vandaar dat ie geen Data CD/DVD's
kan lezen,

zoals Raymond Bos al zei, gebruik NeroVision Express
i.p.v als Data te branden, moet je eerst je AVI-Bestand omzetten met NeroVision Express die maakt transcodeerstromen aan naar eeen MPEG2 formaat vervolgens brand hij het automatisch voor je,

dus niet als een DATA CD/DVD branden, want dat heeft geen nut, je Home DVD Speler ondersteunt dat niet, en je moet NEROVision Express hebben als je het naar een DVD wilt branden, kijk even naar deze topic wat SiCkWiThIT heeft opgeschreven hoe je dat moet doen met NeroVision Express,,>>
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=212705&highlight=SickWithIt

nogmaals, wens je veel succes,,,,
 
Laatst bewerkt:
@ SickWithIt


NVE converteert zelf al naar het juiste formaat vanaf AVI!!
 
Beste Raymond Bos,

bedankt, dat weet ik,,,, ik heb het enkel verkeerd geformuleerd, sorry mijn foutje,,,, zie het nu pas....

maar bedankt dat je me erop gewezen hebt,

fijne avond,,,,
 
Heb dvd author gedownloaded en gehandeld zoals in de handleidng van de link. Op zich lijkt het gelukt. Als ik het met nero wil branden loopt nero echter vast.

De bestanden die ik met author heb gekregen zijn een audio_ts en een video_ts map. de audio map is leeg. In de video map staan 2 BUP bestanden, 2 IFO bestanden en de rest BSPlayer bestanden. Omdat ik BSplayer op mijn pc heb denk ik. Met deze player kan ik de gemaakte dvd trouwens wel afspelen. Met windows media player ook alleen heb ik dan geen geluid.

Ik begin denk ik en keer helemaal opnieuw. Bij nader inzien ben ik namelijk in het begin vergeten audio en video te splitsen Hoewel wel een apart WAV bestand is ontstaan.

Ik hou jullie op de hoogte
 
Beste FreddyM,

neem de tijd om deze INFO, die door Helpmij Collega's zijn gegeven, om het goed door te lezen,

dan kom je veel verder,,,,
dat weet ik 100% zeker,

nogmaals wens je veel succes,,,,:thumb:
 
Ik alles volgens de handleiding gedaan. Dus eerst geluid afgesplists in aparte WAV file en daarna met TMPGenc de AVI en WAV gebruikt. Bij Author kan ik alleen de gecreerde MPG gebruiken. Hier zit alleen geen geluid bij. Ook als ik deze MPG afspeel met bv BSPlayer.
Wat is er verkeerd gegaan? Had ik b.v. bij het afsplitsen van het geluid deze WAV precies dezelfde naam als de AVI moeten geven? In welk dvd bestand zou eigenlijk het geluid moeten zitten?
 
Inmiddels heb ik ook geluid! Ik testte de dvd met windows media player, deze gaf geen geluid waarom weet ik nog steeds niet. Powerdvd geinstalleerd en nu wel geluid.
:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan