Groene vlekken in beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

scoopy

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
Berichten
789
Ik ben al enkele weken aan het experimenteren met AVI's naar dvd om te zetten.

Met DVD Santa vind ik dat het heel goed en simpel lukt.
Maar sommige films krijg ik niet omgezet hiermee omdat tijdens het converteren het programma telkens gewoon afsluit, is al voorgevallen bij 2 films, en bij 4 andere lukte het wel.
(Hier is misschien al een oplossing voor?)

Dus ben ik verder op zoek gegaan en uitgekomen bij WinAVI
Werk ook goed, snel en simpel, maar de kwaliteit is niet om aan te zien! Ik heb tutorials op het internet opgevolgt voor de instellingen enz, maar krijg de kwaliteit echt niet beter.

Tot slot heb ik VSO DivxToDVD getest! Werkt ook heel fijn, wel traag, maar goede kwaliteit, en maakt selecteerbare subs. Maar bij mijn nieuw Home cinema systeem van Panasonic krijg ik regelmatig hier en daar groene vlekken in het beeld, terwijl het bij mijn oude DVD speler van JVC vlekkenloos speelt...

Kan iemand mij bij één van deze problemen helpen?
 
Beste Scoopy,

veel vragen zeg,,,, maar ja, we zullen je uiteraard helpen,

1e) DVD Santa, dat ie bij sommige films, tijdens de converteren proces weleens afsluit, is een algemene bug (fout), nog steeds niet verholpen zo te zien,,,,
hopen dat de makers er 'n s keer achter komen,,,,

2e) WinAVI, <<<< Vind ik 1 van de Beste Video Converters ooit, (dat is mijn mening hierover).
als jij van AVI naar DVD een film wilt converteren,
neem ik aan de je de optie DVD kiest, vervolgens je AVI-Bestand (Film), openen, vervolgens, kies output formaat, DVD of MPEG2, 2 best opties, ernaast vind je een tab met Uitgebreid , klik erop, vervolgens kies je bij output settings voor Highest en bij Voorkeur voor Quality dus voor de optie (Constante Video Qualiteit), en vervolgens op OK , om de convert proces te starten uiteraard, (De kwaliteit bij mij is uitmuntend, uitstekend , fantastisch, "kijk toch even goed naar je instellingen. (Ik hoop dat je hieraan wat hebt,)

3e (Groen Vlekken op je nieuwe DVD Cinema Speler Panasonic, klinkt als een Regio Probleem, want je oude DVD Speler heeft daar geen last van, ik zal er niet op diep in gaan, maar wel de benodigde software/link geven om dat op te lossen, Lees dit even goed door, >>
http://www.slysoft.com/nl/anydvd.html

en vervolgens de download (ShareWare)>>
http://static.slysoft.com/SetupAnyDVD5411.exe

reboot je PC uiteraard nadat je de prog hebt geinstalleerd, brand daarna opnieuw je AVI-Filmpje op je DVDtje, en probeer het dan even uit,

bij deze, Wens ik je veel Succes,,,,

3e
 
hai, dan heb ik inderdaad ook ff een vraagje want winavi viel mij ook tegen (horten en stoten) maar ik heb de instellingen die op solarweb worden geadviseerd ingesteld. Dusss ik moet constant video quality kiezen ipv size. En wat vil ik bij constant video quality dan ik bij size? staat automatisch op 1013. Past het geheel dan nog op een normale dvd schijf? (4,7gb geloof ik?):rolleyes:
 
Beste Crispy32,

bij 1013, nee, dat vink je uit, dus Split Output File, vink het uit, tenzij je meerdere avi, of vob bestanden wilt krijgen, en bij DVD Size kies je inderdaad voor 4.7GB, misschien staat ie al op 4.7GB,

Wens je veel succes,,,,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan