msn: frankrijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

gitana

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2005
Berichten
441
Ik heb een vraag over de msn. Ik heb er bijna geen ervaring mee, maar ik heb vrienden in Frankrijk en wilde vandaag een paar foto's doorsturen, maar dat ging niet. Er kwam te staan, kan dit bestand niet verzenden, de verbinding is verbroken. Een firewall of het netwerk kan hiervan de oorzaak zijn.
dat ik contact moest opnemen met de internet-serviceprovider. Dat snap ik niet, want ik kan gewoon msnen.
Ook heb ik het geprobeerd met Incredimale te versturen.
De post is niet op het adres aangekomen, maar ook niet retour bij mij?? Wie weet raad. Of wat doe ik verkeerd??
Hier in Nl. heb ik geen enkel probleem en ik kan ook naar Belgie versturen met Incredimale. Of ligt het aan de ontvanger in Frankrijk??
Ben benieuwd op reakties.
groetjes Gitana
 
hallo leoneke, bedankt voor de reaktie.
ik heb er net wat op zitten lezen, maar daar staat nogal wat voor een leek als ik. meteen een nieuwe "stomme"vraag:
is msn messenger en windows messenger hetzelfde??
Gitana
 
Ik heb de e-mail gelezen en hier is mijn reactie:
Windows Messenger en MSN Messenger zijn twee verschillende programma's.

Versie 4.7.3001 is van Windows Messenger. Ik raad je aan om deze uit te schakelen op de volgende manier:
Geplaatst door buffy
Ga naar Start -> Uitvoeren.
Type in de balk: services.msc
Klik OK.
Na een paar tellen verschijnt een nieuw venster met een lijst van services.
Zoek in die lijst naar "Messenger".
Dubbelklik daarop.
Klik op "Stoppen" en kies bij Opstarttype voor "Uitgeschakeld".
Klik Toepassen en OK.
Bron: buffy

Windows Messenger is nu uitgeschakelt.

Je kan nu MSN Messenger installeren: http://messenger.msn.nl/xp/downloadDefault.aspx
Onderaan de pagina staat "downloaden en later installeren". Via die knop kan je msn opslaan op je computer. Daarna kan je het bestand opzoeken en msn installeren.

Het zou kunnen dat je geen Windows XP gebruikt. In dat geval zal je eerst even via "Besturingssysteem wijzigen" een andere Windows-versie moeten kiezen.
De taal staat automatisch op Nederlands, maar dat kan je veranderen via "taal wijzigen".

Als je msn hebt geïnstalleerd probeer je nog een keer die foto's te verzenden.


Verder heb ik nog twee vraagjes:
- Kan die vriendin in Frankrijk wel van andere mensen bestanden en foto's ontvangen?
- De vraag staat bij webbased-mail. Probeer je die foto's te verzenden via hotmail (de site) of via msn/windows messenger (bestand->bestand of foto verzenden)? Uit het verhaal maak ik op dat je het via msn/windows messenger probeert, maar ik weet het niet helemaal zeker.

Succes:)
 
Laatst bewerkt:
Hallo RVE, bedankt voor je snelle reaktie:thumb:
Ik heb je raad opgevolgd en de windows messenger uitgeschakeld. Die kun je dus niet eraf gooien als ik het goed begrijp?? Daarom vond ik hem dus ook niet in de lijst software. Maar volgens mij heb ik ook nog een oude msn erop staan, maar die vind ik ook niet. Ik heb de versie 7.5 erop gezet, is het dan zo dat die automatisch de oude eraf gooit?? zou het dat zijn??
Ik had van mijn fr. vriendin al gehoord dat ik een oude versie had en werd uitgenodigd om de nieuwe te downloaden, zo ben ik er dus aan gekomen.
Maar ze is er momenteel niet, dus kan niet uitproberen of het nu wel lukt. Maar dat laat ik alsnog wel ff weten, oké?
Wat je vragen betreft, de eerste: weet ik niet.
En de 2e: ik had inderdaad geprobeerd om met de messenger de foto te versturen.
Kun je bij msn ook de taal controleren en veranderen in het frans?? Zou wel ideaal zijn. Mijn schoolfrans is niet " je van het".
In elk geval hardstikke bedankt alvast voor de hulp:D :thumb: groetjes Gitana
 
De taal veranderen gaat niet zo makkelijk. Er is wel een Franse versie van MSN, maar dan wordt de Nederlandse versie verwijderd. De Franse versie kan je downloaden via de link uit mijn vorige bericht, maar dan wel even de taal wijzigen (onderaan de pagina op "taal wijzigen" kllikken). Het nadeel is wel dat de Nederlandse versie dan wordt verwijderd.

Windows Messenger lijkt nogal veel op msn. Als het goed is, heb je nu alleen nog msn 7.5

Extra informatie:
Windows Messenger staat niet in de lijst software omdat het iets is van Windows. Als je bij software kijkt en je klikt aan de linker kant op "Windows onderdelen toevoegen en verwijderen" is Windows Messenger wel te vinden. Maar dat maakt nu niet meer uit omdat Windows Messenger is uitgeschakelt.


In ieder geval veel succes met het proberen van het verzenden van de foto's. En laat nog even weten of het is gelukt.

Succes:)

En graag gedaan:)
 
Ik laat zeker nog wat weten, maar dat kan nog wel wat duren. Ze zit n.l nogal veel op de camping, dus zonder p.c.
Maar als het is gelukt, hoor je het en dan zal ik ook onderaan
klikken, dat probleem is opgelost.
Maar ik houd het toch op de n.l versie.
Tot nog toe begreep ze alles wat ik schreef, dus laat maar gaan zo.
m.vr.gr. Gitana :D :D
 
Ff inhaken op de opmerking dat windows messenger niet te verwijderen is: Ja dat kan wel....

Klik start>uitvoeren en kopieer de volgende regel en druk enter:
rundll32 advpack.dll,LaunchINFSection %systemRoot%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
 
Hoi Sarvo, bedankt voor je reaktie.
Maar nou is mijn vraag, is dat nodig?
Of anders gevraagd, is het beter en waarom dan??
groetjes Gitana
 
Het is niet per se nodig, maar persoonlijk vind ik het irritant om 2 messengers te hebben... maar dat mag iedereen voor zichzelf bepalen natuurlijk :)
 
Hallo RVE, sorry voor de late reaktie, maar ik ben net alles aan het nakijken en zie dat ik nog niet heb geantwoord.
Ik verstuur de foto's momenteel met incredimale. met de msn heb ik het niet meer geprobeerd. Wilde dit toch alsnog ff laten weten. Groetjes Gitana
 
Geplaatst door rve123
Versie 4.7.3001 is van Windows Messenger. Ik raad je aan om deze uit te schakelen op de volgende manier:

Geplaatst door buffy
Ga naar Start -> Uitvoeren.
Type in de balk: services.msc
Klik OK.
Na een paar tellen verschijnt een nieuw venster met een lijst van services.
Zoek in die lijst naar "Messenger".
Dubbelklik daarop.
Klik op "Stoppen" en kies bij Opstarttype voor "Uitgeschakeld".
Klik Toepassen en OK.


Bron: buffy

Windows Messenger is nu uitgeschakelt.

Als je mij citeert, doe het dan wel goed alsjeblieft. :confused: Wat je daar citeert gaat niet over het uitschakelen van Windows Messenger 4.7 maar over het uitschakelen van de Messenger Service.

De boel op een rijtje: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?postid=1470428#post1470428
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan