blauw scherm!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Kous

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2002
Berichten
185
Ik heb het zelfde probleem , zelfde fout melding ,
memtest 86 gedownd en gebruikt maar geen fout melding of error gevonden!!!:mad:

Maar na het opstarten weer een blauw scherm?????

Wie oh wie helpmij van dit probleem af.....??????:confused:
 
?¿ Op welke vraag heb je dit gebaseerd? Dat jij dit OOK hebt. En krijg je een melding :confused:?

Niet iedereen hier leest het hele forum en onthoud precies wat er wordt geschreven dus vandaar dat ik het even vraag. En als je nog een keertje een vraag op een andere vraag baseerd dan kan je het best even een link er bij plaatsen naar het topic :) :cool:
 
blauw scherm!!!!

Mijn fout melding is:

DRIVER-IRQL-NOT-LESS-OR-EQUAL.

sorry vergeten....:confused:
 
alleen dat of nog meer? Ik heb dit een keer als probleem opgelost, (zie hieronder)
------------------------------------------------

Je krijgt een blauw scherm te zien als je met Windows XP bezig bent? Hierover kregen wij een probleem in ons forum. Hier kun je de vraag + de oplossing vinden.

Foutmelding:
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
driver_IRQL_Not_less_or_equal
Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de foutstop ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als ht scherm nogmaals word weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren: controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geinstaleerd. Is dit een nieuwe instalatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows_updates zijn die u nodig hebt.
als de problemen zich blijven voordoen dient u alle hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieen uit.
technische informatie(mogelijk in het engels)
***Stop:0x000000D1(0x00000022,0x00000002,0x00000000,0xF83E152A)
*** NDIS.SYS-address F83E152A base at F83E1000,datestamp3b7dc561
Bezig met starten van fysieke geheugendump
de fysieke geheugendump is voltooid

Oplossing:
Niet alles heeft bij onze steller van de vraag geholpen. Maar er is bewijs dat het wel werkt op de manier die hieronder is beschreven.
1 ) Heb je een virusscanner of firewall? Zet deze eventueel uit of deïnstalleer deze. De windows firewall is te benaderen via Start » Configuratiescherm » (Netwerk en Internet verbindingen) » Windows Firewall

2 ) Installeer al je drivers va
n je moederbord en hardware en de eventuele updates ervan die op de website van je hardware ontwikkelaar. De naam is meestal te vinden met Everest. Kan je dit niet vinden? Dan zit er meestal een stickertje op je desbetreffende stukje hardware.

3 ) De volgende optie heeft ook met je bios te maken, dit is namelijk het updaten van je bios.

4 ) Werkt dit allemaal niet? Dan kan je er vanuit gaan dat er iets niet helemaal goed is met je hardware! Ga hiervoor naar je pc dealer of een computer winkel bij jou op de hoek

Nog wat informatie op de website van microsoft: Klik (Engels)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan