2e harde schijf verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thunderheart

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
Berichten
9
Al een paar weken had ik problemen met m'n PC( XP pro).
Nu heb ik er weer de home edition opgezet maar heb een probleem.
In m'n PC zitten twee harde schijven.
Schijf 1 = 160 GB (4 partities, werkt goed)
Schijf 2 = 80 GB (geen partities) wordt niet gevonden in "mijn Computer" wel in de Bios.
Schijfbeheer geeft aan:

Schijf 0
149.04 GB online (c,d,e en f partities)

Schijf 1
Dynamisch, afwijkend.

Er staat ongeveer 20 GB aan data op schijf 2.
Hoe kan ik deze benaderen of omzetten zonder dat de data verloren gaat?
 
Nee, want ik wil de data behouden.

Ik heb zo vaak XP opnieuw geinstalleerd en nooit een probleem gehad dat de pc de schijven niet herkent.
Maar nu ik van Windows XP pro overstap op Home edition doet zich dit in een keer voor.


Niet veel tijd nu, kan wel even duren voordat ik me weer meld
 
Laatst bewerkt:
Dus hij herkent wel schijf 2 van 80 GB, waar ook gegevens opstaan, in de bios, maar hij geeft ze niet weer in windows?
volgens mij kan je met partitionmaker de schijf dan indelen in partities zonder gegevenverlies, maar ben hier niet ckr van. Misschien bevestiging van kenner? :D
 
Geplaatst door Freakiej
Dus hij herkent wel schijf 2 van 80 GB, waar ook gegevens opstaan, in de bios, maar hij geeft ze niet weer in windows?
volgens mij kan je met partitionmaker de schijf dan indelen in partities zonder gegevenverlies, maar ben hier niet ckr van. Misschien bevestiging van kenner? :D
Wat wil je daar mee berijken? Je hebt dat partities, maar dat maakt toch niet uit voor het niet of wel zien van de hdd. Het is btw partitionmagic
 
Sorry, was er niet bij! Je hebt helemaal gelijk!
Kbdoel, daarmee kan je maybe de data van schijf redden!
btw bereiken ;)
 
Met partition Magic wil het niet kan geen enkele optie aanvinken, de schijf ziet ie wel.
Wat bedoel je met kbdoel?
 
haha, laten we maar stoppen met elkaars spellingsfoute te corrigeren :D
kd8 dat hier wel enkele programma's voor waren, die de data op schijf behielden! waaronder partionmagic, had wel 's gelezen dacht ik, maar dat zal dan wel niet! miss weet een andere gebruiker het!
 
Maar daar heb je geen moer aan, de oplossing zit em in het tevoorschijn halen zodat de schijf gewoon gebruikt kan worden.
Verwijder in apparaatbeheer eens je ide-ata/atapicontrollers en start de pc opnieuw op, dan worden de schijven opnieuw door windows gedetecteert.
 
maar 't er toch om dat de data niet verloren gaat? of lees k dat nu verkeerd?
 
Daar heb je wel gelijk in, maar om de data te benaderen zal de schijf eerst moeten worden gezien in windows :)
 
Geplaatst door Thunderheart
Met partition Magic wil het niet kan geen enkele optie aanvinken, de schijf ziet ie wel.
Oftewel, in partionmagic zietie de schijf wel, in windows niet! is 't dan niet handig om een programma te hebben die de data nog kan redden en daarna de schijf te formateren met partionmagic? alleen kheb geen idee welk programma 't is, kd8 dat het met partionmagic kon maar blijkbaar niet!
 
Je bedoelt waarschijnlijk norton ghost of drive-image.
Voorwaarde is dan weer dat de schijf wel wordt herkend door die software, anders lukt het niet.
 
kan je met ghost data van een niet-herkende schijf (in windows dan :D) afhalen? nooit geweten! waar zit die optie dan?
bvd alvast :)
 
Sarvo:

Ik heb in apparaatbeheer de ide-ata/atapicontrollers verwijderd en Windows opnieuw opgestart.
Maar helaas ziet hij nog steeds de 2e harde schijf niet.

Nog meer ideeén
 
Is het een s-ata hd of een aparte controller waar nog drivers voor geïnstalleerd moeten worden misschien?
 
Ik weet niet precies wat je bedoeld.
De volgende gegevens kan ik geven, misschien heb je er iets aan.

Maxtor 6YØ8ØLØ
 
Dat is je harde schijf. Zit daar een brede 80-polige kabel aan vast of een smal rood kabeltje?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan