2 DVD's in 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendenoot

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
Berichten
1.492
Hallo allemaal,
Al iets meer dan een jaar geleden hebben wij deze camera gekocht. Zoals je ziet op de foto kan er zo'n kleine DVD in. Op één kleine DVD kunnen 30 minuten film. Als je die kleine DVD in de computer stopt, zitten staan er 2 mappen op het schijfje: 'AUDIO_TS' en 'VIDEO_TS'. In de eerste map staat niets, maar in de tweede map staan BUB-bestanden, IFO-bestanden en VOB-bestanden. Op een DVD speler speelt de kleine DVD goed af. (In de computer ook.) Ook als we de kleine DVD overzetten op een gewone grote DVD, speelt de grote DVD in beide apparaten goed af. Het probleem is nu dat we alleen nog maar één kleine DVD op een grote DVD kunnen zetten. Dat doen we met het programma 'InstantCD/DVD SE Version: 8.0.5.1' van Pinnacle. We hebben in de computer maar één CD-rom drive (met CD/DVD brander en lezer), dus eerst zetten we het op de computer (als PDI-bestand (Pinnacle Disc Image)) en daarna verwisselen we de schijfjes en zetten we het weer op een DVD. Nu is mijn vraag of er ook twee kleine DVD's (of meer) op één DVD kan. En zo ja hoe?
 
Waarom kopieer je bnnen de Windows verkenner de map(pen) niet simpelweg van A naar de PC en vervolgens van de PC naar B ?

Hoeveel er na 1 kopieeractie nog beschikbaar is aan ruimte bepaalt of er nog een andere film bij kan.

Waarom gebruik je "moeilijke" software voor de verplaatsingsactie ?
 
Oké, ik ga het proberen. Ik gebruikte die software omdat ik dacht dat het anders niet werkte...
 
Een Video_TS map is een "gewone" map (bevat alleen de broodnodige bestanden om je DVD herkenbaar te maken voor DVD spelers) die je gewoon heen en weer kunt kopieren.
 
???
IN die Video_TS map.........
wat je zelf al schreef: de BUP, IFO en VOB bestanden........
 
Huh? En net stonden er alleen nog maar de broodnodige bestanden om je DVD herkenbaar te maken voor DVD spelers. En nu staat er in eens alles in... Of begrijp ik het verkeerd?
 
Idd. je begrijpt het verkeerd / ik had 't niet goed geschreven.

De genoemde bestanden: ifo-bub-vob, ZIJN de door mij bedoelde bestanden.
 
In Video_TS staat een structuur van bestanden en videobestanden zodat je DVD-speler het zou snappen.

Moest je de Video_TS van dvd1 en de Video_TS van dvd2 bijeen kappen dan werkt het NIET.

Je zou toch maar meldingen krijgen van "bestand vervangen?" aangezien je het systeem van dvd 2 bij dvd 1 wil kappen.

Wat je dus moet doen is een nieuw systeem maken uit deze 2. Het simpelste programma daarvoor is NeroVisionExpress van Nero.

James:)
 
neen, juist NIET.

Je hebt een programma nodig om die inhouden van je eerste map video_ts en je tweede map video_ts aan elkaar te plakken.

James:)
 
Geplaatst door James007
In Video_TS staat een structuur van bestanden en videobestanden zodat je DVD-speler het zou snappen.

Moest je de Video_TS van dvd1 en de Video_TS van dvd2 bijeen kappen dan werkt het NIET.

Je zou toch maar meldingen krijgen van "bestand vervangen?" aangezien je het systeem van dvd 2 bij dvd 1 wil kappen.

Wat je dus moet doen is een nieuw systeem maken uit deze 2. Het simpelste programma daarvoor is NeroVisionExpress van Nero.

James:)


Je boekt vooruitgang James Ik heb je nog gekend als JUnior en nu al verenigingslid...:)
 
Idd. dat had ik gemakshalve even over het hoofd gezien: 2 Video_TS mappen op 1 DVD zal niet werken.

en nogmaals idd. met Nero Vision Express kun je al doende een (menu) structuur maken.
 
Je kunt overwegen om Nero "netjes' aan te schaffen als je tevreden bent over de trial. Kost een tientje of 4.

Nero VisionExpress maakt deel uit van de Nero 6 suite.
Voor de klus die jij wil gaan doen volstaat Vison Express.
Maar pas op : als je andere videoformaten gaat gebruiken dan heb je een plugin nodig voor Nero. Die plugin kost wederom Eurootjes (tientje of 3) Als je die eenmaal hebt dan kun je het bijna zo gek niet verzinnen of Nero converteert de meest exotische videobestandsextensies naar "fatsoenlijke" bub-ifo- en vobjes.

Maar nogmaals: voor de reeds in jouw bezit zijnde vob-ifo en bubjes volstaat het progje zonder de plugin.
 
Wil je je berichten eens NIET aanpassen anders klopt het niet meer en geef ik met mijn reactie schijnbaar een antwoord op die gratis-vraag terwijl dat niet zo is.

Koop een sleutel, zoek op internet...

James
 
Ik heb iets gebruikt wat ik niet mag vertellen hier, maar ik heb het programma wel helemaal. Ik ben al wat aan het uitproberen. Ik laat wel weten als het gelukt is of als ik er niet meer uit kom.
 
Als je in het "echt" er net zo uitziet zoals op je foto, dan heb je het "kunstje" al verrekte snel onder de knie.... ;)

En even voor de helderheid : IK heb Nero netjes gekocht (was bijzonder tevreden over het programma)

Pas toen ik ontdekte dat ik voor die plugin weer moest betalen heb ik ook maar een "kunstje" gebruikt. Ik heb de suite dus legaal en de plugin kwam opeens "aanwaaien"..............
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door James007
Wil je je berichten eens NIET aanpassen anders klopt het niet meer en geef ik met mijn reactie schijnbaar een antwoord op die gratis-vraag terwijl dat niet zo is.

Oké, ik had mijn bericht aangepast omdat het antwoord niet meer klopte omdat jij een bericht had toegevoegd voor dat mijn bericht geplaatst was. Maar ik zal het in het vervolg anders oplossen.
 
@pasja

Ik heb op mijn pc nero 6.0.0.17 bundled OEM staan.
Zat bij de pc toen ik hem kocht.

Jij zei:
"Nero VisionExpress maakt deel uit van de Nero 6 suite."

Is mijn versie anders? Ik kan het nl.niet vinden.

grt.

Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan