film breder dan breedbeeld tv (16:9)

Status
Niet open voor verdere reacties.

petermus

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2002
Berichten
90
Ik heb via The Filmmachine een film gebrand. Aleen is de film breder en zie ik op de breedbeeld tv niet alles (links en rechts een gedeelte niet zichtbaar). Dit terwijl op de monitor van de pc wel alles te zien is. Wie heeft een tip om toch alles op de breedbeeld tv te kunnen zien. Of een goede tip voor een ander programma. Bij voorbaat dank.
 
Hey,
Als je je film geladen heb en op next drukt dan krijg je een aantal opties.
Bij aspect ratio zou je dan wat moeten aanpassen.
Probeer het i.p.v. full screen of crop video (kun je kiezen onder arrange method) dan eens met 'add borders keep aspect ratio'. Als je deze optie kiest dan worden er zwarte balken toegevoegd om de beeldverhouding te behouden.

Succes en hopelijk lukt het!
 
Ik heb al van alles ingesteld in The Filmmachine, maar bij de meeste films blijft het probleem. Aleen met Virtualdub de avi en ondertiteling samenvoegen en hierna met Nero de DVD branden lukt het wel. Maar ik ben dan wel totaal 3 tot 4 uur onderweg. Met The Filmmachine duurt dit proces ongeveer 1,5 uur en kun je na het opstarten erbij weglopen en is na afloop de DVD klaar.
 
Sorry maar dan zou ik het ook niet weten. Zelf gebruik ik ook liever Nero (Vision Express).
Ik heb nog een oudere versie (NVE 3.0.1.27) en dan neemt Nero (i.c.m ffdshow) je ondertiteling gewoon mee (bij de nieuwe versies werkt dit helaas niet meer), maar dan zou je wel de stap met virtualdub kunnen overslaan (scheelt weer tijd). Verder laat ik Nero Vision meestal op de achtergrond werken en ga ik gewoon door met wat ik deed. Of ik zet hem aan voordat ik ga slapen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan