Welke boxen en geluidskaart ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

meulenhof

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2005
Berichten
49
Ik heb een Fujitsu Siemens PC met staard geluidskaard en boxenset (subwoofer en twee flatspeakers). Het geluid vind ik niet geweldig, alleen zuiver bij laag volume.

Wat heb ik nodig voor meer power !!

Is een nieuwe zwaardere speakerset voldoende of is het ook aan te raden om een andere geluidskaart aan te schaffen.

Graag een advies.
 
Tja, als je audiofiel bent dan wil je natuurlijk het beste van het beste en dan kom je met geluidskaarten van weet ik hoe veel honderd euro's...
De beste verbetering krijg je door een speakerset te kopen met een wat hoger wattage, als het dan nog niet klinkt kan je een betere geluidskaart kopen, alhoewel ik er van overtuigd ben dat slechte geluidskaarten niet meer bestaan, tenzij je over fluwelen oortjes beschikt.
 
geluidskaart

Als ik bij apparaatbeheer kijk zie ik bij besturing voor geluid, video en spelletjes staan:

Intel (r) 82801 BA/BAM AC 97 Audio controller.

Is dit de geluidskaart
 
Ja, dat is een onboard geluidskaart.
Als je een andere koopt en inplugt, wordt deze automatisch uitgeschakeld (als het goed is)
 
Advies

Kun je een advies geven betreffende een speakerset en evt. geluidskaart ! Bij hoeveel watt heb je een goed en krachtig geluid?
 
Wat wil je precies doen met geluid? dvd's kijken? Alleen muziek? Gamen? Wil je 2.1, 5.1, 6.1, 7.1? Hoeveel wil je er max aan uitgeven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan