Foto bewerken: persoon weghalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sabinef74

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2003
Berichten
107
Ik wil een digitale foto laten afdrukken als poster. Nu staat er een ongewenste toerist op de foto. Met welk programma kan ik makkelijk personen of voorwerpen van een foto weghalen? Kan dat uberhaubt wel? Gaat dat dan ten koste van de kwaliteit van de foto?
 
een persoon weghalen kan wel, maar je moet er dan ook weer iets voor terug plaatsen, anders heb je een witte vlek in je foto.
 
Als je een (redelijk) egale achtergrond hebt kun je de persoon er wel uit knippen en de achtergrond doortrekken waar de persoon gestaan heeft.
 
Kan met een fotobewerkings of tekenprog.
Het cloon tooltje is geschikt hiervoor.

Kan zelfs met irfanview, alleen werk je dan met vierkante vlakken, maar kan wel.
De plek van de persoon vullen met een achtergond.
Stukje achtergond kopieren, en dan op de bewuste plek plakken.

Wel in kleine vlakjes werken.

:cool:
 
Geplaatst door peter vazed
Kan met een fotobewerkings of tekenprog.
Het cloon tooltje is geschikt hiervoor.

Kan zelfs met irfanview, alleen werk je dan met vierkante vlakken, maar kan wel.
De plek van de persoon vullen met een achtergond.
Stukje achtergond kopieren, en dan op de bewuste plek plakken.

Wel in kleine vlakjes werken.

:cool:
Ligt totaal aan je foto en je moet het goed in elkaar over laten gaan zodat je geen lijnen en/of kleur verschillen / schaduwen ziet die er niet horen. Het is een lastig klusje als je niet zoveel ervaring hebt. En als je wel ervaring hebt kan het nog lastig zijn, het licht vooral aan de foto
 
Oke, het kan dus wel maar dan is het weer een gedoe om de achtergrond in te vullen. Ik denk dat dat met deze bewuste foto inderdaad lastig zal zijn.
Bedankt voor jullie snelle reacties allemaal.
 
Geplaatst door sabinef74
Oke, het kan dus wel maar dan is het weer een gedoe om de achtergrond in te vullen. Ik denk dat dat met deze bewuste foto inderdaad lastig zal zijn.
Bedankt voor jullie snelle reacties allemaal.
Post de foto hier anders even, ik wil het met alle plezier even proberen hoor! Of je moet 'm helemaal privé willen houden, snap ik dan ook wel weer! Zie maar ff.:)
 
Oke Ikself, ik wil de foto naar je toesturen. Misschien kun je als privebericht even je emailadres naar me sturen?
 
In photoshop zou je bijvoorbeeld een raster kunnen maken over die foto en via dat raster en dan met die stamp-tool overschilderen met dezelfde materie als ernaast... werkt perfect...

Ikself, ga je het ook doen met PhotoShop?

James:)
 
Hoe Sape het heeft gedaan weet ik niet, maar ik ben er erg blij mee!
Thanks Sape!
 
Sorry dat ik nu pas reageer, maar Chello had het vanochtend weer helemaal voor elkaar, geen internet dus.:confused:

Geplaatst door James007
Ikself, ga je het ook doen met PhotoShop?
Heb 't in Paint Shop Pro gedaan, met de clonetool.

Geplaatst door sabinef74
Hoe Sape het heeft gedaan weet ik niet, maar ik ben er erg blij mee!
Thanks Sape!
Graag gedaan!;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan