veel vragen over Writer...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door marianneke
hèèlp, als jij het al niet weet...
Ik doe het ECHT precies zo!
Had wel ontdekt dat bij een andere "Gebruiker" die optie Quickstart"wèl nog aan stond. Dus toen eerst maar allevier de gebruikers gecontroleerd en daar deze functie ook uitgeschakeld. Toen weer terug naar de gebruiker waar ik nu onder werk. De download ed weer uitgevoerd: niente! nada! niks hoor...

Ik snap het ook niet...
En ik wil hem er zo graag in hebben... :confused:


Maar goed, intussen maar eens lekker aan het oefenen (en dat met dit mooie weer:( . Kom er aardig uit, meeste komt wel terug uit Word, soms wat andere termen en zoeken naar waar alles zit. Heb daarom eerst maar eens de werkbalken aangepast, scheelt al een hoop.

Ik doe maar weer een printscreentje, werkt het beste:

kolommen.jpg


Heb dus in 2 kolommen gewerkt. Oefenen met inhoudsopgave en profielen.

Heb hierover twee vragen:
1. heb nu 2 lijnen getekend naast de kolommen, hoe kan ik die (net als de tussenlijn) meteen laten weergeven?

2. Stel dat ik alle hoofdstukken en subtitels in één keer wil gaan nummeren, hoe doe ik dat? Krijg het niet gedaan.

Vraag 1:


Allinea opmaakprofiel wijzigen??

Echter ik zie die lijnen wel automatisch.
 
Elandwaard,

sorry, maar ik begrijp de vraag even niet. :eek:

Kun je het iets ruimer omschrijven svp?

DiGro
 
Bedoel je dat je ze wel in beeld hebt? Maar kijk dan eens of je ze ook in het afdrukvoorbeeld ziet? Ik denk dat je de hulplijnen bedoelt die (grijs streepje) de marges aangeven, maar da's iets anders dan ik bedoelde...


(@Digro: ik ben afgelopen week druk geweest met andere zaken, maar zodra ik me weer in OOo "stort", merk je het vanzelf weer... ;) )
 
Geplaatst door marianneke
Bedoel je dat je ze wel in beeld hebt? Maar kijk dan eens of je ze ook in het afdrukvoorbeeld ziet? Ik denk dat je de hulplijnen bedoelt die (grijs streepje) de marges aangeven, maar da's iets anders dan ik bedoelde...


(@Digro: ik ben afgelopen week druk geweest met andere zaken, maar zodra ik me weer in OOo "stort", merk je het vanzelf weer... ;) )

Hi hi, ik neem aan dat je nu dus niet die middenstreep bedoelt TUSSEN de twee kolommen. Maar eigenlijk een soort kaderstreep aan de rechterkant???????
 
Yep, dat is wat ze bedoelde.

Om dus soortgelijke strepen te krijgen als de middenstreep, pas je de opmaak van de pagina aan.
Opmaak > Pagina > Kolommen. Daar kun je die strepen
dan aangeven, evenals eventueel aan de boven- en onderzijde.

De grijze strepen zijn inderdaad de marge-lijnen en die
worden dus niet afgedrukt, maar zijn een indicatie van
je werkgebied.

Het is inderdaad ook mogelijk om strepen op de margelijnen te krijgen, dan pas je inderdaad je opmaakprofiel aan. Ik weet dan echter niet wat precies de gevolgen zijn voor de pagina-overgangen.

DiGro
 
Geplaatst door DiGro
Yep, dat is wat ze bedoelde.

Om dus soortgelijke strepen te krijgen als de middenstreep, pas je de opmaak van de pagina aan.
Opmaak > Pagina > Kolommen. Daar kun je die strepen
dan aangeven, evenals eventueel aan de boven- en onderzijde.

De grijze strepen zijn inderdaad de marge-lijnen en die
worden dus niet afgedrukt, maar zijn een indicatie van
je werkgebied.

Het is inderdaad ook mogelijk om strepen op de margelijnen te krijgen, dan pas je inderdaad je opmaakprofiel aan. Ik weet dan echter niet wat precies de gevolgen zijn voor de pagina-overgangen.

DiGro
Mee eens
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan