plaatjes uploaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

proud84

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2001
Berichten
120
Hoe kan ik plaatjes (jpeg) van mijn pc uploaden naar mijn digitale camera zodat ik ze via het scermpje van de camera kan zien? Ik heb een canon powershot en daarme kan ik nu alleen foto's zien die daarmee gemaakt zijn.

Rob
 
Normaal wordt er een nieuw schijfstation aangemaakt vanaf je je Camera via bvb. een USB-poort en kabeltje aansluit op je pc... dan kan je dat station openen en vind je daarin je foto's. Op die manier zou je toch ook foto's naar dat station moeten kunnen slepen.

James:)
 
Dat is t hem juist; ik kan inderdaad via een kaartlezer de plaatjes op de compact flas slepen. Via windows explorer kan ik ze dan gewoon openen maar ze zijn niet te zien op het canon schermpje. Het lijkt erop dat alleen met de camera gemaakte foto's zichtbaar gemaakt kunnen worden en die 'protectie' zou ik dus willen omzeilen.
 
Als je nu je foto's een gelijke naam geeft als diegene die hij zelf aanmaakt... ?

James:)
 
Het zijn ook gewoon jpeg bestanden; alleen schijnt er toch een soort van herkenning te zijn van fotos' gemaakt door de camera zelf en jpegjes gedownload van internet.

Ron
 
Ja, dat begrijp ik... maar we moeten erachter komen op welke dingen de camera zich baseert.

Welke vorm hebben de namen van je camera-foto's...

Bij mij is dat bijvoorbeeld..

HP######.JPG waarbij dus het # een nummer voorstelt.

is er bij jou ook zo een speciale naamtoewijzing?

Als je nu je internetbestanden ook zo noemt...

James:)
 
Zit er op je camera wel een recorder, bij de nederlandse videocamera zit dat niet en op duitse camera's zit dat wel.
het zal wel in je camera gebruik aanwijzing staan.
 
Laatst bewerkt:
Dat had ik begrepen, dan zal je in het boekje moeten kijken hoe je dat moet doen, en of het wel kan.
 
Kan het niet zijn dat de camera alleen JPGtjes (let ook op gebruik van HoOfDlEtTeRs, camera's gebruiken waarschijnlijk linux!!!!) met een bepaalde grootte (in pixcels) en met een bepaalde ratio (DPI) kan laten zien?
 
Daar zijn naar op zoek wat dat bepaalt... als het idd meerdere factoren zouden zijn zoals DPI en formaat, wordt het moeilijk.

James:)
 
Waarom?
als je die info bekijkt van een plaatje dat met de camera geschoten is....

je kan beginnen met het editen van een plaatje van de camera....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan