kopie dvd kan niet spelen op dvd speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

helma

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
Berichten
332
IK wilde vragen hoe het komt dat een gekopieerde DVD die wel op mijn DVD speler speelt en pc natuurlijk.
Maar niet op die van mijn dochter haar dvd speler.

Bijna alle kopietje geef ie aan no disk.

Kan ik dit nog verhelpen of moet ik anders gaan branden.
Zo ja hoe?????????????????
 
Het kan zijn dat haar speler geen zelfgebrande dvd's kan inlezen. je zou nog kunnen proberen om op een lagere snelheid te branden. Ook kun je misschien nog een ander merk dvd proberen. of misschien is er een firmware-update beschikbaar voor haar speler die er voor zorgt dat meerdere merken dvd's ingelezen kunnen worden.
 
Wat is een firmware-update en en hoe krijg je die.
Hoe kan je dan een dvd speler updaten?
 
Vaak kun je op de site van de fabrikant bij Updates of Support het e.e.a vinden over de mogelijkheid van firmware-updates voor je type dvd-speler. Een update kan bestaan uit het herkennen van meerdere (nieuwe) merken dvd-schijfjes of een "bug" waar men later is achtergekomen wordt aangepast. Soms kan het zo zijn dat de speler dan meer mogelijkheden heeft, b.v. het afspelen van mp3's of dvd-rw's. Ik heb mijn oude dvd-speler (Cyberhome) ook 2x ge-update en heb dus nu een totaal ander menu op het scherm en kan bijna alle merken dvd-schijfjes afspelen.
Meestal download je een firmware-update en brand die op een dvd of cd en stopt hem in de speler. De speler herkend dit en zal zichzelf updaten. Hoe het e.e.a werkt zal op de site beschreven staan, soms in een forum waar naar gelinkt wordt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Het zou ook nog met een + of - dvd te maken kunnen hebben.
Ik weet niet welke je nu gebruikt?
Bij mij maakt dat veel uit nl. een + doet het wel maar een - met geen mogelijkheid.

Gr, Modag
 
Hij draait wel + en ik brand ook op +, - heb ik nog nooit geprobeerd.

Ik heb de type niet gevonden bij de site van het merk, maar heb wel een email gestuurd. Misschien krijg ik antwoord i.v.m. update.
 
er is geen firmwareupdate voor deze beschikbaar.
En ik heb dus ontdekt dat de dvd alleen - draait en dan ik deze dus biet omzetten naar +.
Jammer.
Maar bedankt want ik heb wel weer een hoop geleerd.
 
Hoi Helma

Dan brand je de film toch op een - plaatje.
Mits je brander dit ondersteund he
Ga anders even naar www.vcdhelp.com.
Daar kun je ook nakijken of je brander - ondersteund.

Groeten Ed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan