Flets en wazig beeld bij afspelen DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
Berichten
436
Als ik op mijn computer een DVD afspeel, is het geluid goed, maar het beeld heel wazig, de kleuren zijn flets en lopen door elkaar heen. Dezelfde DVD speelt wel goed af op andere computers. Het maakt niet uit of ik PowerDVD of MediaPlayer gebruik, de kleuren zijn bij beide even slecht.

Ik heb al onder apparaatbeheer bij de beeldschermadapter gekeken, dat is allemaal in orde. De schermresolutie staat ook zo hoog mogelijk en de kleurkwaliteit op "hoogst (32 bits)". Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen? :(
 
Heb je die net geinstalleerd of toevallig net de nieuwste drivers erop gezet?
 
Nee, dat niet, maar de computer heb ik nog maar pas en die is wel compleet geïnstalleerd opgeleverd. Moet ik de drivers misschien updaten?
 
In je taakbalk staat een icoontje van Nvidia(groen dingetje).
Even met de rechtermuisknop op klikken, kiezen voor kleurcorrecties. In dat schermpje, linksboven kiezen voor toepassen op Alle en Alle kanalen. Op toepassen klikken en klaar.

Succes,
Fonz
 
Sorry dat het wat langer duurde voor ik het kon proberen, de pc waarover het gaat staat namelijk niet hier. De kleurcorrectie instellen heeft helaas niet geholpen.

Maar, in tegenstelling tot wat ik eerder zei, er schijnt toch een nieuwe videokaart in gezet te zijn, waarbij de nieuwste drivers zijn geïnstalleerd. Het gaat om een NVIDIA GeForce FX 5700 LE. De kleuren die te zien zijn, zijn voornamelijk zwart, geel en rood.
 
Ik denk toch dat het meer te maken heeft met codecs.
Download en installeer het Ace Mega Codec Pack.
Tijdens het installeren zal hij vragen om alle codecs te verwijderen om daarna de meest gebruikte weer te installen.
 
Codecs geïnstalleerd, maar het heeft niet geholpen, de situatie is nog hetzelfde.
 
Wat je ook nog even kunt proberen is de laatste driver opnieuw installeren en dan weer die truuk van mij uithalen, want dat is echt de oorzaak het heeft helemaal niets met codecs te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan