Microsoft gaat Windows vriesdrogen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Volgens Microsoft "de heilige graal".

Windows Vista, voorheen Longhorn genaamd, zal een nieuwe technologie ondersteunen die het mogelijk maakt om programma's te updaten zonder dat deze opnieuw opgestart moet worden. Op het moment gaat deze technologie onder de werknaam 'Freeze Dry' door het leven.

Hiermee volgt Windows de trend die al door zijn grootste concurrent, Linux, gestart is. Ook Windows 2003 heeft al een gelimiteerde vorm van deze technologie ingebouwd, mits Service Pack 1 is geïnstalleerd. Omdat het systeem niet opnieuw hoeft worden opgestart, zal er ook geen materiaal meer verloren gaan dat niet opgeslagen was voor de update.

De laatste jaren heeft Microsoft grote vooruitgang geboekt met het automatisch updaten van Windows en andere programma's. Eerst door een automatische update toe te voegen voor Windows zelf, later door dit uit te breiden naar alle Microsoft-programma's. Microsoft noemt dit zelf een nieuwe stap in de richting van 'de heilige graal': hele netwerken updaten zonder elke computer indiviueel te bewerken.

<font size="1"><I>Telegraaf.nl</font></i>
 
Goed punt denk ik. Het kost echt vrijveel tijd om na een Windows installatie telkens tussen al die programma's te moeten rebooten.

Voor een grote update is dit denk ik wel nodig (denk aan een Service Pack) maar als je zoiets installeert neem je er toch de tijd voor.

Ik stoor mij er soms wel aan dat ik gewoon een klein fixje ophaal en WU al weer piept om opnieuw op te starten..
 
Ja, wel handig maar niet echt nodig. Als ik een nieuwe installatie begin installeer ik gewoon alle programma's die ik wil en reboot in 1 keer.

Net als updates van NAV, je moet rebooten maar doet het pas paar dagen later... maar wel handig alst helemaal niet meer zou hoeven ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan