Microsoft gaat toch voor DirectX 10.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Softwarereus Microsoft heeft aangegeven om de grafische interface van de nieuwe Windows toch DirectX 10 te gaan noemen.

Hoewel het eerst de bedoeling was om de interface die in Windows Vista gebruikt zal worden Windows Graphic Foundation te noemen, is Microsoft daar op terug gekomen. Dat is duidelijk geworden toen het bedrijf diverse andere ontwikkelaars op de hoogte bracht van de mogelijkheden van het nieuwe besturingsprogramma.

Zo zal de backwards compatibility met vorige versies van DirectX niet meer aanwezig zijn en zal de versie 10 volledig nieuwe Dynamic Link Libraries (DLL's) gebruiken. Wel zal het mogelijk zijn om applicaties die voor DirectX 9 geschreven zijn, te gebruiken, maar dit zal via software gaan. De verwachting is dan ook dat deze applicaties langzamer zullen werken dan onder DirectX 9.


<font size="1"><I>Telegraaf.nl</font></i>
 
Heh. Niet eens backwards compatible.

En ze wilden ook al geen OpenGL in Windows Vista hebben, als ik het goed herinner (of hebben ze toch besloten die erin te houden?).
Geen backward compatibility met DX9, beperkte OpenGL ondersteuning (alleen voor oude versies zonder shaders), nou nou. Gaat lekker. Geen Windows Vista voor mij in ieder geval. Ik blijf bij Windows XP.
 
Klopt Systemizer.

Ik heb nog geen tegensprekende berichten van OpenGL gezien.. Zie *klik*.

Als ik het zo allemaal lees krijgen we straks weer dezelfde toestanden als XP, niets draait en alles moet gepachted en geüpdate worden..

Hopelijk gaat de overgang dit keer soepeler en is het gewoon een kwestie van een simpele patch die door de fabrikant al is uitgegeven..
 
Ik hoop het.

Maar is het niet allemaal wat drastisch en zal het niet allemaal verschrikkelijk duur worden? :confused:
Ik bedoel, er zal dan voor ELK programma en voor ELK spel wat er ooit gemaakt is dat gebruik maakt van DX9, en ouder, of OpenGL een patch gemaakt moeten worden.

Dat maken van de patches kost tijd, en waarschijnlijk zullen de meeste developers dat ook niet eens doen, waardoor vele programma's (inclusief spellen) die gemaakt zijn vóór de release van Windows Vista niet meer zullen werken, of gewoon amper lopen.

Ik moet wel zeggen dat zoals het er nu uitziet, de situatie vele malen erger zal zijn dan bij Windows XP in het begin.
Ik heb zelfs een beetje het gevoel dat het een 'Microsoft-only' computer zal worden...
 
Geplaatst door Systemizer X100

Dat maken van de patches kost tijd, en waarschijnlijk zullen de meeste developers dat ook niet eens doen, waardoor vele programma's (inclusief spellen) die gemaakt zijn vóór de release van Windows Vista niet meer zullen werken, of gewoon amper lopen.
.

Dat was bij XP ook (en 2000 al maar die was voor zakelijk).

Kijk naar vrijwel alle davilex spellen, simspellen, vanalles..
 
Mwah, ik kon op zich nog best veel dingen doen op mijn WinXP computer. Alleen soms had ik een patch nodig voor een bepaald spel (bijvoorbeeld Kingpin).

Maar... Davilex is niet zo goed :rolleyes: A2 Racer!!! XD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan