TV-In kaart? Wat heb ik nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jojoo

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Berichten
29
Hallo,wie kan mij adviseren?
Ik heb een Packard Bell 7723 PC met een TV out aansluiting!
Nu wil ik van mijn oude camcorder,heel graag wat filmpjes op de PC bekijken,en als het kan op een dvd/CD? branden!
Ik heb een brander!
Nu heb ik mij laten vertellen,dat dit niet gaat,omdat ik een TV-in kaart zou moeten hebben!
Is dit zo?
En zo ja,wat heb ik dan nodig?
Eigenlijk wil ik er niet al té veel aan uit geven,omdat met de oude camcorder niet meer gefilmd kan worden,dus voor dat doeleind niet meer gebruikt kan worden!
Het gaat hier vooral om het over zetten van de bestaande filmpjes!
En eigenlijk maar om 1 filmpje,omdat daar ons kort geleden overleden hondje op staat!(maar als ik toch alles aan moet passen,dan volgen de andere filmpjes waarschijnlijk ook wel!)
Ik moet er ook even bij vermelden,dat ik ook nog niet de goede kabels heb,om van camcorder naar PC te gaan!
Wie heeft er voor mij een oplossing?
Elke info is héél erg welkom!
Ik zeg erbij dat ik er niet erg veel verstand van heb,dus hoop ik dat ik de antwoorden krijg,in voor mij,begrijpelijke termen?
Ik hoop dat er iemand reageer?!
Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
1x je vraag stellen is meer dan genoeg

je kan wel gewoon dvd's branden, als je een brander hebt! Heb je een DVD brander in je computer zitten?
Met alinea's werken is misschien wat makkelijker en overzichtelijker. Dit is niet echt een bericht wat mij trekt om te lezen. Ik heb ook alleen eerste paar zinnen gelezen
 
Geplaatst door Rimsic
1x je vraag stellen is meer dan genoeg

je kan wel gewoon dvd's branden, als je een brander hebt! Heb je een DVD brander in je computer zitten?
Met alinea's werken is misschien wat makkelijker en overzichtelijker. Dit is niet echt een bericht wat mij trekt om te lezen. Ik heb ook alleen eerste paar zinnen gelezen

Jammer dat ik alleen een onzinnige opmerking krijg!!
Ik had meer aan verstandig advies gehad!!!!!
Daar is deze site toch voor?!
Vorige keer kreeg ik wél hele bruikbare adviezen,maar dat was blijkbaar van iemand die wél de moeite heeft genomen,om mijn hele bericht te lezen!!!!
 
Ja ik heb een brander in mijn PC!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit stond bij de andere dezelfde vraag die je had gestelt.

Geplaatst door Dick Borstlap
Als het toch maar eenmalig is, ken je niet iemand met de benodigde hard- en software?
 
Nee jammer genoeg weet ik niet iemand met de nodige uit rusting!
Maar wat zou ik allemaal nodig hebben,om dit te kunnen doen?
En op wat voor bedrag zou ik zo'n beetje moeten rekenen?
Kan ik altijd kijken,of het de moeite waard is,en of er dan misschien later als nóg eens een camcorder aan geschaft gaat worden,als ik dan toch bezig ben!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat heb je nodig?

Als je het wil brandne
- Een brander
- Brand software
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De goedkoopste oplossing zal wel idd een tv-kaart zijn.
Vervolgens heb je een programma als Studio 9 van Pinnacle nodig.
Kost resp. (natte vinger) 2 x € 50.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

Moest ik in uw situatie verkeren , zou ik het persoonlijk eerder zoeken richting "miro dc10" , of zijn duurdere broertjes.

Dit is een betrouwbare , snelle , en goedkope oplossing.

Zeker , indien je deze op de een of andere lokale p.c. beurs kunt aanschaffen.

Een t.v. kaart is volgens mij in dit geval "overkill" hoor .

Peter
 
Peter, hoeveel kost die Miro DC 10 dan?
Wat ik zo gauw op het web tegenkom is vele malen duurder dan een eenvoudige TV-kaart.
 
Beste Jojoo,

ik ga me verder niet bemoeien, over hoe of de wat, wel of de niet,,,,

maar hoe ik het begrijp wil je vanaf je camcorder gegevens overdragen naar je PC (HardeSchijf)

* wat je nodig hebt is de juiste bekabeling, kijk even op je cam als je een in-gang voor de FireWire Kabel hebt,
oftewel IEEE 1394 kabel. je hebt een 4 male of een 6 male, die plug je dus in je cam, en de FireWire uiteinde in je PC, zo ziet de kabel eruit, en de prijzen zijn rond de 9,10 a 12 euro. >>>>>>>>
http://www.paradigit.nl/pdf/10000415v.htm

*heb je dat voor mekaar heb je een leuke prog nodig om het raw op je PC (HardeSchijf) over te brengen,
dus een 1 a 1:30 film zal ongeveer 13 a 14 GB in beslag nemen op je HardDisk (PC) hierbij geef ik je 2 goeie freeware programma's dit dat voor je kunnen doen, wil je het editten dus het bewerken ervan, zal je toch eventueel een prog voor moeten kopen, makkelijk kwa gebruik, zijn de Pinnacle Studio Plus 9, en de Ulead VideoStudio 9, (ze kosten ongeveer rond de 99 euro)
wil je het professioneel aanpakken dan ga je uiteraard voor Adobe Premiere Pro 1.5 >>>>kosten rond de 699,Dollar (jah dat is even schrikken), maar zoals beloofd de Freeware Prog,,,
WinDV >>http://windv.mourek.cz/download/WinDV-1.2.3.zip
DVApp >>http://noeld.com/download/dvapp.zip

Nou denk je van, leuk SiCkWiThIT maar hoe krijg ik nou in hemels naam 13 a 14 GB op een DVD R(RW) van 4.7GB, nou dat doe je zo,,,, >>>>
http://www.videohelp.com/forum/archive/t244151.html

en hier nog een extra link van het aansluiten van je Cam op je PC, en het direct op een DVD Branden met het leuke prog DVDSanta. >>>>
http://www.allformp3.com/minidv-camcorder-to-dvd.htm

ik wens je veel succes, en ik hoop dat je voldoende en de juiste INFO hebt,,,,
 
Laatst bewerkt:
Hallo SickWithIt

Dankejwel!Dit lijkt me allemaal super,maar begrijp ik het goed,dat ik dan verder geen speciale kaart moet hebben?
En alleen een kabel aan moet schaffen?
En die programma's moet downloaden?
Ja,dit zou helemáál geweldig zijn!
En alles bewerken,zijn niet echt mijn plannen,maar dat zou later altijd nog kunnen?
Ik heb al snel op een door jou aanbevolen website gekeken,maar ,dat is wel in het Engels(denk niet dat ik er uit kom!?)
Wat de bekabeling betreft,zal ik een andere,dan de door jou genoemde moeten aanschaffen,want de aan sluiting die ik heb bekeken,is anders!
Ik heb op de (oude)camcorder een aansluiting voor tulp stekkertjes,video en audio nodig.
Maar wat moet er aan de andere kant van die kabel voor stekker zitten?
Moet dat andere uit einde in de aansluiting van de Pc bij de TV out?
Want op het plaatje is het allemaal anders!
Ik ga het morgen nog eens goed door lezen en op mijn gemak allemaal nóg eens bekijken,of ik alles wel goed begrijp!
Ik hoop dat je nog verder kunt helpen,want ik krijg weer wat hoop,nu?!
:thumb:
 
Hallo

Ik heb recent zo'n miro d.c 10 op een p.c. beurs voor ... yep ... 40 € kunnen aanschaffen. (nagelnieuw)

De meeste mensen gaan heden ten dage immers voor een nieuwe t.v. kaart , met vele toeters en bellen , die ettelijkle malen deze kostprijs overschrijdt.

En ... wat volgens mij ook meeteld , een d.c. 10 stelt zeker geen hoge systeemeisen.

Zo heb je ogenblikkelijk video composiet in-out ter beschikking .

Let wel : dit is mijn persoonlijke mening , misschien komen anderen , met een andere oplossing .

Peter
 
Oke, heb alle onnodige reacties verwijderd en/of aangepast, nu gewoon weer ff ontopic.

Tevens de vraag naar de juiste sectie verplaatst.
 
Hallo SickWithIt

Ik heb gekeken en ik heb aan de achterkant van mijn PC van links naar rechts :de blauwe aansluiting voor de monitor, en daar naast een SVHS poort ?(kleine ronde zwarte)aansluiting.
Wat ik heb kunnen vinden over de kaart die ik heb is dit:
NVidia GeForce2 MX/MX 400.
Standaard geleverd bij de pc(aanschaf was volgens mij 2001/2002?)
Ik heb Windows XP Home
En de aansluiting van mijn oude camcorder(Analoog?)moeten dan tulp stekkertjes zijn een voor video en een voor audio

Kun je hier wat mee?
Alwéér alvast bedankt hoor voor de moeite!
Jojoo
 
Ik voel aan mijn water (oei, als ik nu maar goed voel :eek: ) dat dit allemaal niet werkt.

En dan zou je toch bij een tv-kaart uitkomen.
Ik heb een oude Hauppauge PVR-PCI die een tulp- (cinch) en een mini-stereo-jack (audio) ingang heeft.
 
Hallo Dick
En die Miro DC 10 dan waar ook over gesproken word?
Ik heb die al gezien op Markplaats voor €20 / € 25
Is dat niets dan?
Die PVR-150 die je net noemt die zie ik inderdaad op Marktplaats maar die is een stuk duurder,ook tweedehands?
Maar ik zou echt niet weten waar ik naar moet kijken,mocht ik toch een kaart nodig hebben?!
En tweedehands?Hoe kan ik weten of hij goed is?Kan daar iets aan stuk zijn?
En wat voel je aan je water?
Is het boven genoemde allemaal geen goede optie,volgens jou?
Zo ja,wat is er niet goed aan dan?
Je ziet het echt verstand heb ik er jammer genoeg niet van!!:confused:
Maar ik heb ook mede dankzij deze website verleden jaar zelf een dvd brander ingebouwd,en dat voor een vrouw die de 50 al is gepasseerd,en nog nooit een PC van binnen had gezien!:D
Dus wat niet is kan misschien nog komen!?:D
O ja en wat en hoe bedoel je met:
Ik heb een oude Hauppauge PVR-PCI die een tulp- (cinch) en een mini-stereo-jack (audio) ingang heeft.??
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp krijg je je camera niet aangesloten aan je pc. Je hebt geen ingang daarvoor.
Moderne pc's hebben wel dergelijke ingangen.
Dus heb je een kaart nodig.
Die Miro... prima, als die de ingangen heeft.
(Ik zag trouwens een PVR 150 t.e.a.b, waarvoor een bod van € 35 was gedaan.)
Als er staat z.g.a.n. en dergelijke kun je er wel op vertrouwen. Je hebt trouwens ook nog contact met de verkoper dus dan wordt je nog wat wijzer.
En... pci-kaarten gaan niet gauw kapot. Ik heb het nog nooit meegemaakt (behalve natuurlijk een vidoekaart :cool: ).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan