2pc netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietweetniet

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2005
Berichten
75
okay, :) ik nu wil ik een netwerkje van 2pc's opzetten, met een utp cross kabel, ik heb voor alle 2 de pc's een netwerkkaart, en eentje wil ik als server gebruiken (hij is al aangesloten) maar volgens mij zit er op allebei de kaarten maar 1 zo een ingang, en je heb tenminste op de server pc
2 ingangen nodig toch?

Of heb ik 1 of andere splitser nodig ofzo, ik heb het allemaal lopen opzoeken, maar hier kwam ik niet uit :confused:
 
In de host pc moet je twee netwerkkaarten hebben inderdaad.
1e gaat naar je modem 2e gaat via de crosskabel naar de andere pc.

Nadeel hiervanis wel dat je de tweede pc alleen maar op internet krijgt als de eerste ook aan staat.

Wil je dat zo niet dan moet je een router gebruiken.
Die zijn tegenwoordig niet zo heel veel duurder als een tweede netwerkkaart.
 
In de server pc moet een tweede netwerkkaart komen en dan kun je het wel aansluiten.
 
Okay, maar dan gaat alles dus via die server pc he, die wijst dan een ip adress toe enzo, en daar heeft de ISP niets mee te maken toch? want het probleem was juist eerst dat de router steeds niet door de ISP werd herkend, ookal clone-de hij het mac-address van de netwerkkaart, en daarom probeer ik het nu zo .. :)
 
het mooiste is gewoon een router hoor.
Maar bij wie heb jij nu een internet abbo.
Als het chello is kijk dan eens bij chello underground.

http://www.chelloo.com/forum/
 
puppie, thnx voor de link :)

en m@rio, nee ik ga niet weer over op de routertalk :p
 
ME>XP

:)

Ik heb vandaag een usb netwerkkaart gekocht;

em1010.jpg


En die heb ik dus op de host pc aangesloten, (Windows ME, met werkende internet connectie) met een utp crosskabel naar de tweede (client) pc. (Windows XP, (nog) geen internet)

Ik heb alles goed aangesloten en ik heb de thuisnetwerkwizzard op beide pc's laten lopen ... op de host pc heb ik natuurlijk eerst de nieuwe hardware (die usb netwerkkkaart) geinstalleerd en die wordt ook herkend, daar is dus niks mis mee ...

menetworkoptions1aj.png


ik heb op die client pc de ip gegevens (en het laatste getal veranderd) ingevult en alles en heb ik het zover gekregen dat er in de taskbar van die client pc (XP) een icoontje staat dat de pc goed is aangesloten, met een verbindingsnelheid van 400Mbps ... maar ik weet nu niet of dit wel de goeie kaart is :confused:

1394-verbinding

Type: LAN of snelle internet verbinding
Status: Verbonden met Firewall
Apparaatnaam: 1394-netwerkkaart

Eigenschappen netwerkkaart

Location: Op OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller

Maar elke keer als ik op die client pc die thuisnetwerk wizzard laat lopen, staat er;

De onderstaande netwerk verbindingen zijn verbroken, controleer de netwerkkabels of sluit de netwerkhardware opnieuw aan en klik volgende

En die netwerkkaart heeft ook een eigen icoontje in de taakbalk met een rood kruisje erdoorheen .. dit zijn de eigenschappen van die (niet werkende) netwerkkaart;

Verbindingen; LAN-verbinding NVIDIA nForce Networking Controller
Locatie: Locatie 1 (NVNETBUS 1d 000a0000)

(soort apparaat; netwerkadapter, maar dat is wel duidelijk denk ik)

Dus nu vraag ik me af, hoe ik verder moet, ik zou graag via de host pc kunnen internetten/bestanden uitwisselen etc.

:confused:
 
Laatst bewerkt:
De 1394 is een firewire kaart daar heb je dus niks aan.
Jij gaat het wel heel moeilijk maken...usb....waarom niet gewoon ethernet.
Maar oke je hebt het nu dus moeten we het hier maar mee proberen.
Kunnen de beide computers elkaar zien dus ping naar b vanaf a en ping naar a vanaf b.
Lukt dat?

Als dat lukt dan gaan we kijken of je het internet kunt delen.
 
Owww dat is dus die dazzle kaart :p maar even voor de duidelijk heid, ik durfde de pc niet openmaken om de kaart erin te schuiven, daarom heb ik maar een externe netwerkkaartgekocht (usb naar ethernet) :)

Wanneer ik van op die client pc van die ping pakketjes verstuur, dan staat er dat alle 4 de pakketjes met succes verzonden zijn, dus ik denk dattie het naarzichzelf stuurt ofzo ...

Als ik de taakbalk check, dan staat er een rood kruisje door het pictogrammetje van de netwerkkaart en als ik dan de status check staat er dat er ergens de kabel onderbroken wordt, of dat het niet aangesloten is ..

:rolleyes:
 
Toen ik nog niets gekocht had, kreeg ik telkens na 2 minuten een reactie en nu ik niet meer terug kan blijft het stil :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan