Geen synchroon geluid bij film

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jongert

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Berichten
13
Als ik een film van mijn video opneem op mijn computer en deze wil ik op DVD branden blijkt dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Hoe langer de film des te erger wordt. Ik heb diverse programma's geprobeert en sinds kort heb ik Pinnacle Studio 9, waarvan ik verwachtte dat het nu goed zou zijn, maar het euvel blijft. Wie weet hier een oplossing voor.
 
Ook ik ben daar tegenaan gelopen en heb geen afdoende oplossing gevonden. Extra geheugen hielp niet. Ik ben er wel achtergekomen dat e.e.a. een hardware probleem is bij mijn configuratie (er zijn trouwens ook systemen die er geen last van hebben) doordat het geluid en video gescheiden binnenkomt, dwz geluid via geluidskaart, video via tv kaart. Ik heb nu maar een dvd recorder aangeschaft (€ 129,- bij Alternate) zodat de oude videobanden in iedergeval goed op DVD staan.

Ben benieuwd of jij wel een oplossing vindt.
 
Probeer eens TmpGenc 1.6.xxxx. Dit is als trial te proberen. Bij mij gaat het goed
 
Probeer eens TmpGenc 1.6.xxxx. Dit is als trial te proberen. Bij mij gaat het goed

Wat ook helpt bij het opnemen is om de opname zo in te stellen dat het in stukken gehakt wordt van ca 650 Mb. Als je ze achter elkaar zet merk je het (haast) niet. e.e.a. is afhankelijk van je brandprogram.
 
Laatst bewerkt:
Dat werkt als het geluid gelijkmatig niet synchroon loopt, in ons geval begint het geluid synchroon en loopt het steeds verder uit de pas. Na 10 minuten ongeveer 1 sec te laat.
 
Heb hetzelfde voorgehad (met Pinnacle Studio)

Ik zal neerzetten wat ik voorhad en wat het oploste, misschien hebben jullie er wat aan:

- mijn project, zo'n 90 min. lang liep perfect
- heb daarna een klein stukje toegevoegd wat ik apart opgenomenhad (een begingeneriek)
- van toen begon het probleem. In het begin lijkt het juist te lopen maar verderop in het project loopt de audio op den duur serieus "uit de pas"
- bleek dat de scéneovergang van de opname zelf niet klopte. Heb dan manueel de scénedetectie nog eens overgedaan en dat verbeterde al veel maar nog niet helemaal.
- heb dan opnieuw die begingeneriek opgenomen en ditmaal de opname even laten doorlopen tot 2 min (ipv 30 sec voordien)
- toen lukte het perfect.
- volgens mij is dus de scenedetectie bij te korte "albums" niet correct in Pinnacle Studio

Dus aan allen met het probleem: kijk eens of je geen scénes in je project hebt zitten die uit een (te) klein album komen. Of beter: kijk van elk album de scénedetectie na: je ziet het doordat er een verschil optreedt in je scéneverloop (links) tov je afspeelvenster (rechts)
 
Ik heb eens *.avi bestanden omgezet naar DVD met winavi en dat ging goed.Ik heb met TMPGencoder en virtualdub ook altijd last van het niet gelijk lopen van het geluid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan