pinnacle studio 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amorlaura

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2002
Berichten
821
Is het mogelijk om het filmbeeldje in studio 8 lichter te maken Dat beeld is nl donkerder dan op mijn camera of TV
 
Beste Amorlaura,

Het is wel inderdaad mogelijk, maar niet met Pinnacle Studio 8,

maar wel met Pinnacle Studio Plus 9, en de nieuwere versie onlangs uitgebracht Pinnacle Studio 10.

en is het filmbeeldje toevallig door jezelf opgenomen, b.v. met een Cam, Digitale Camera, of heb je het ergens anders vandaan !!!!

wens je veel succes,,,,
 
Het beeld is opgenpmen met mijn dig cam. Maar op het schermpje van mijn camera is ie goed en ook op mijn TV. Maar om de film te bewerken is het beeld te donker op mijn pc scherm
 
Beste Amorlaura,

Welke kabel gebruik je om dat filmpje van je Cam naar je PC (HardDisk) over te brengen,

is dat USB 2.0 of de FireWire Kabel IEEE I394,,,,

Ik hoor of zich het wel,,,,
 
Beste Amorlaura,

wil je je filmpje toevallig nog bewerken/editten, of is het de bedoeling dat je het op je harde schijf zet, en daarna het op een DVD/Cd zet....
 
Hij is al overgezet op mijn HD en nu ben ik hem aan het bewerken Het is een bruiloft van een zoon van vrienden van mij. Ik heb dat meer gedaan ,maar ik vond dat schermpje zo donker dus mijn vraag op helpmij was of iemand het wist om lichter te krijgen Jij zei dat het wel ging in studio 9 of 10 ?
 
Beste Amorlaura,

Ja, er zit een bepaalde effect erbij, waardoor je het inderdaad wat lichter kan krijgen,,,, bij Pinnacle Studio 8 was dat toen nog niet aanwezig,,,,
 
Bedankt Sickwithit voor je informatie Ik zal kijken of ik aan studio 9 meer hebt.
Nogmaals dank
 
Beste Amorlaura,

Graag gedaan, maar haal je het gelijk binnen als een RaW-Edit of als een MPEG, dus van je Digitale Cam naar je HardDisk, dan kan je uiteraard ook een verschil krijgen, ikzelf ga altijd voor RaW-DV om binnen te halen, meteen als een MPEG binnenhalen kan 1 en ander kwa kleur/kwaliteit beeldscompressie verschillen. (misschien is dat het wel), kijk hier even naar voor wat INFO !!!!


*hier heb je een leuke prog om het RAW op je PC (HardeSchijf) over te brengen,
dus een 1 a 1:30 film zal ongeveer 13 a 14 GB in beslag nemen op je HardDisk (PC) hierbij geef ik je 2 goeie freeware programma's dit dat voor je kunnen doen, wil je het editten dus het bewerken ervan, zal je toch eventueel een prog voor moeten kopen, makkelijk kwa gebruik, zijn de Pinnacle Studio Plus 9, en de Ulead VideoStudio 9, (ze kosten ongeveer rond de 99 euro)
wil je het professioneel aanpakken dan ga je uiteraard voor Adobe Premiere Pro 1.5 >>>>kosten rond de 699,Dollar (jah dat is even schrikken), maar zoals beloofd de Freeware Prog,,,
WinDV >>http://windv.mourek.cz/download/WinDV-1.2.3.zip
DVApp >>http://noeld.com/download/dvapp.zip

Nou denk je van, leuk SiCkWiThIT maar hoe krijg ik nou in hemels naam 13 a 14 GB op een DVD R(RW) van 4.7GB, nou dat doe je zo,,,, >>>>
http://www.videohelp.com/forum/archive/t244151.html

en hier nog een extra link van het aansluiten van je Cam op je PC, en het direct op een DVD Branden met het leuke prog DVDSanta. >>>>
http://www.allformp3.com/minidv-camcorder-to-dvd.htm

ik wens je veel succes, en ik hoop dat je voldoende en de juiste INFO hebt,,,, (Beste Amorlaura, deze stukje had ik voor iemand anders geschreven, een link daarnaartoe zou je misschien in verwarring brengen dus vandaar even de Copy & Paste toegepast), sommige tips zal jouw misschien van toepassing komen en sommige niet, en misschien wist je dit al, maar in iedergeval wens ik je veel Succes,,,,
 
Ik haal hem inderdaad binnen als Mpeg Ik bedank je vriendelijk voor div. adviezen en zal zeker e.a. downloaden en proberen.
Het progr. pinnacle kan ik mee lezen en schrijven qua bewerking maar adobe lijkt me vrij ingewikkeld,maar misschien valt het in het gebruik wel mee.
 
Beste Amorlaura,

kom net van werk thuis,
ik hoop dat het lukt,

Ik hoor het wel,,,,

wens je veel succes,,,,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan