waziger?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Berichten
1.256
Hoe kan dit?
Ik zet in een fotoprogramma (Ulead PhotoExpress) een foto recht (ik draai hem dan bij) en als ik hem dan opsla (t is een jpg en dat blijft het ook), dan is ie ineens een stuk waziger... Vreemd toch...?
 
Heb je in dit prog. geen kwaliteitskeuze, hoe je de .jpg opslaat. vb. quality op max. Base line optimised. ??
 
Aantal bpp is gelijk gebleven?

BPP bits per pixel

Hoeveel in origineel. hoeveel na opslaan?

Heb je opties bij het opslaan?

:cool:
 
Nee.

Ik probeer nu in psp8 hetzelfde te doen, dat doe ik met het 'rechtzetten-ding', maar wat ik ook doe, die lijn op een scheef stuk zetten...naar horizontaal en dan 'afvinken'; maar hij doet dan niets en zet de lijn dan weer mooi in het midden van de foto..:(
Wat doe ik nu verkeerd?
 
Tja Peter,

Die goede foto is 797kb en die ik recht heb gezet is nog maar 163kb.....:rolleyes:
 
En ik heb in dit progr geen opties bij het opslaan.
 
Peter,

Ik heb het al een aantal malen zo gedaan, zelfs in psp8 zat een filmpje met een voorbeeld, maar bij mij lukt het maar niet..:( iedere keer springt die lijn weer naar het midden..hij doet dus niets!
 
@Egel,

Het gaat mij erom dat ik de foto rechttrek, dus dat zeg maar de horizon (bij mijn foto een balk) echt rechtstaat.
 
Geplaatst door Thea41
En ik heb in dit progr geen opties bij het opslaan.

Heb je 'save as' of 'opslaan als', het kan zijn dat je daar wel opties bij krijgt. En zo kun je het ook eerst onder een andere naam opslaan om het orgineel niet kwijt te raken.


Vr.Gr. Egel.

Ik dacht eerst dat het om 90 graden draaien ging, daarom heb ik mijn vorige reaktie weer weggehaald.
 
@Egel,

Ik heb hem ook onder een andere naam opgeslagen, dus het origineel heb ik nog wel, gelukkig!
 
Oooooooooh, tis al laat, morgen weer werken, dus Thee gaat naar bed, ik zie morgen wel weer verder, alvast bedankt voor het meedenken!

Trusten, allemaal!
 
Al geprobeert met irfanview?

Ben aan het snuffelen voor "Ulead Photo Express" handleidingen, doch noppes :(

:cool:
 
Heb je ditzelfde kwaliteitsverlies wanneer je hem opslaat als Tiff?

Bij elke handeling of bewerking en opnieuw opslaan in Jpeg, krijg je ALTIJD kwaliteitsverlies. Maar echt zichtbaar zou dit na 1 keer niet moeten zijn.

Lees hier maar eens onder kwaliteitsverlies.

Mvg P
 
Ik heb, ook als ik hem opsla als .tiff, dat ie dan wat waziger wordt, Patrick.

Maar goed, ik heb toch nu maar de minst wazige genomen en dat is dus toch een .jpg, daarvan is ook de kb bijna gelijk gebleven.

Bedankt iedereen voor 't meedenken..!


Groetjes,
Thee.
 
Geplaatst door Thea41
Ik heb, ook als ik hem opsla als .tiff, dat ie dan wat waziger wordt, Patrick.

Maar goed, ik heb toch nu maar de minst wazige genomen en dat is dus toch een .jpg, daarvan is ook de kb bijna gelijk gebleven.

Bedankt iedereen voor 't meedenken..!


Groetjes,
Thee.

Ik heb als hobby (digitale) fotografie. Ik gebruik een digitale spiegelreflex en stel dan ook hoge eisen aan de foto.
Ik bewerk dan ook dagelijks foto's met diverse programma's, en herken dit probleem niet.
Ook op diverse fora's mbt tot fotografie heb ik er niets over terug kunnen vinden.
Misschien kan je het eens proberen met een ander stukje software om de foto te bewerken.

Mvg Patrick
 
Geplaatst door patrickt


Ik heb als hobby (digitale) fotografie. Ik gebruik een digitale spiegelreflex en stel dan ook hoge eisen aan de foto.
Ik bewerk dan ook dagelijks foto's met diverse programma's, en herken dit probleem niet.
Ook op diverse fora's mbt tot fotografie heb ik er niets over terug kunnen vinden.
Misschien kan je het eens proberen met een ander stukje software om de foto te bewerken.

Mvg Patrick

Met photoshop heb je hier geen problemen mee. Maar is nogal duur hé .......
 
Geplaatst door vanzwam


Met photoshop heb je hier geen problemen mee. Maar is nogal duur hé .......

Ja, vreselijk duur.:D :D

Maar nu gebruik ik photoshop niet zo vaak.
Ik bewerk mijn RAW bestanden altijd met Nikon Capture.:thumb: :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het met 2 prog geprobeerd, psp8 en ulead photo-express. Ik vind het goed zo, en zo vaak verander ik een foto nou ook weer niet, maar het viel me ineens gewoon op, vandaar de vraag.
Het loont zich voor mij niet om een zéér duur fotoprog zoals photoshop te kopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan