foto's openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gitana

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2005
Berichten
441
Ik heb div. foto's van het internet gehaald, van vakantielanden, die ik wil bewaren en af en toe wil bekijken.
Maar bij sommige lukt het niet, moet ik eerst de naam aanpassen, door erachter .jpeg te zetten.
Dan kan ik ze bekijken. Dus ik weet wel hoe het moet, maar alleen een voor een. Het zijn er nogal wat en het is dus een hele klus. Misschien is er wel een hele simpele handeling om ze allemaal tegelijk te doen???? Zou wel gemakkelijk zijn.
;) Weet iemand het, hoor ik het graag.
groetjes Gitana
 
Hallo ibiza,er staan nog geen extensies achter, dat is het hem juist, denk ik.
 
Ik heb dit prog. nog ergens staan, ga morgen wel eens kijken of ik er wat mee kan. Voor nu : welterusten.
Alle ideen zijn natuurlijk welkom. Dus bedankt.
groetjes Gitana. :thumb:
 
Hallo Amorlaura, het is me gelukt, alleen heb ik het weer ongedaan gemaakt. Want wat jammer is, onder de foto's staat de naam van b.v. de stad/plek. En nadat ik het herbenoemd had, kreeg het een nieuwe naam; image met een nr. erachter. Dus de plaats stond er niet meer bij.
Dat wil ik niet zo. Misschien dat jij er meer ervaring in hebt en
een tip hebt hoe het ook kan zodat de naam erbij blijft.
Dat zou ik dan nog graag willen horen eventueel.
Toch bedankt en groetjes Gitana :thumb: :thumb:
 
Je kunt ze noemen zoals je wilt Onderaan staat

"hernoemopties"

en daar kan je invullen zoals je de foto's wilt noemen
 
fotos zonder extenties bestaan niet

op foto klikken -rechtermuis -openen met -programma toewijzen -infraview

dan zouden ze met infraview altijd moeten openen
 
Hallo Ibiza, ja ik snap het ook niet, ik kon een gedeelte wel en andere weer niet bekijken tot ik er zelf achter had gezet .jpeg en toen ging het wel. Voor de rest heb je gelijk, de tip over de r. muis etc. Heb meteen uitgeprobeerd en inderdaad, het ging. Alweer wat bijgeleerd, fijn toch, dankzij dit forum en jullie. :thumb: :thumb:
En amorlaura, dat zal vast wel zo gaan, maar dan moet je dus waarschijnlijk ook de naam zelf opnieuw intypen of niet??
Ik heb het echter al gedaan op de manier van een voor een.
Wel een gedoe, ja. Volgende keer zal ik het nog eens beter bestuderen, het progje Irfanview.
In elk geval jij ook bedankt. :thumb: :thumb:
groetjes Gitana
 
geef eens de link waar je die fotos afhaald
 
oej, ik heb die foto's alweer een hele tijd erop staan en kwam ze toevallig tegen. Dus weet niet meer waar ik ze vandaan heb. sorry.:confused:
 
heb je ook het vinkje aangezet dan moet je niet iedere keer openen met klikken maar dan gaat vanzelf
 
Ben er nog eens naar toe gegaan, maar ik hoef geen vinkje aan te klikken , volgens mij, want ik klik op openen en daar is de foto al.
 
dan is probleem opgelost he :thumb:
 
Als je iedere foto een andere naam wilt geven dan klopt dat Maar als je b.v. een onderwerp hebt dan krijg alleen iedere fotp eenn ander nummer

voorbeeld
je gaat naar "hernoemopties"

je ziet dan bovenaan staan "image###"

je verandert dat in b.v. "huwelijk###"

dan krijg je huwelijk001
huwelijk002 etc.
 
Amorlaura:Maar de foto's die ik heb zijn allemaal verschillend, dus van andere steden en gebouwen. Dus dan zou ik ze toch stuk voor stuk moeten hernoemen. Zoals ik het nu heb gedaan, was alleen maar .jpeg erachter zetten, bij elke foto dus.
Maar toch bedankt voor het meedenken: :thumb:

groetjes Gitana
 
Ja ,dat moet je in dit geval altijd,de pc kan nog niet zien wat er op de foto staat, helaas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan