MP3Gain en decibellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

anstof

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2003
Berichten
394
Ik heb vorige week inderdaad "MP3Gain" gebruikt en dat gaat prima alleen zou ik nog graag willen weten op hoeveel decibel ik doelvolume moet zetten. Ik heb namelijk al een SPcard vol staan met MP3tjes (op 89 dB) en in de auto gebruikt maar als ik dan overschakel van mijn MP3 speler naar de radio klinkt dat van Mp3 speler zachter als van de radio.

Mvg. Anton.
 
Mja... je kan het volume wel opkrikken, maar dat is gewoon een kwestie van proberen.

Maar het verscil in volume tussen radio en cd/mp3 heeft meer te maken met de instellingen van je autoradio dan van MP3Gain. Het programma heeft gewoon een willekeurig volume (toevallig 89dB), met als enige doel dat het hoogte volume van elk afzonderlijk nummer niet boven deze grens uitkomt.

Kijk eens in de handleiding van je radio wat er zoal valt in te stellen
 
Eerlijkgezegd heb ik niet zo'n goede ervaringen met dat programma... liedjes die echt heel zacht opgenomen zijn, worden toch reeds heel hoog (qua decibels) aangegeven, waardoor je ze niet veel meer kán verhogen.

MP3-spelertjes zijn vaak niet echt gemaakt om extreem luid te spelen. Alhoewel de Ipod blijkbaar wél erg luid kan :D

James:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan