muis - dubbelklik- enkelklik

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimmy

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
696
Sinds een paar dagen een nieuwe computer in huis met XP. 5 jaar lang gewerkt met windows-98. Mooi allemaal maar wel wat ontwenningsverschijnselen :)

Ik kan maar niet wennen aan het dubbelklikken met de muis, bij het openen van programma's en klikken op items op het buroblad. Ik heb het setup-programmaatje van de muis (in configuratie-hardware-muis) wel 10 keer doorgelopen, maar kan nergens de optie enkel-klik vinden. Zie ik soms iets over het hoofd?

Op mijn oude computer staat een intelli-point progje, en daar kan ik keurig aangeven dat als ik een maal klik ik 2 maal bedoel. Maar juist die versie kan ik niet op mijn nieuwe computer installeren, omdat ik dan een melding krijg dat het progje te oud is. Nieuwere intelli-point progjes hebben de enkel-klik optie niet. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.
 
Tjonge jonge! Had ik dit maar een dag eerder hier gevraagd, dan had ik me uren werk kunnen besparen, met het uitproberen van al die intelli point programma's! haha:) De oplossing die jij geeft werkt fantastisch!
Hartelijk bedankt voor je snelle antwoord!

Mag ik nog een vraagje stellen over mijn muis? Je hebt er blijkbaar verstand van...Het lukt mij net niet om in EEN handbeweging met mijn muis over het hele scherm te bewegen met mijn muispijl. En toch staat de snelheid van de muisaanwijzer op maximaal. Is daar soms ook nog een trucje voor?
 
hoe is dat dan mogelijk ik beweeg een cm of 10 e dan ben ik diagonaal over het scherm volgens mij heb ik ook de snelheid op max staan
 
Geplaatst door ruud1980
hoe is dat dan mogelijk ik beweeg een cm of 10 e dan ben ik diagonaal over het scherm volgens mij heb ik ook de snelheid op max staan
Ik zou het echt niet weten - en zeker niet als het over optische of draadloze muizen gaat. Dat is meer iets voor in de sectie Hardware.
Ik gebruik een simpele muis-met-scrollwiel en dat werkt prima met de standaardinstelling van Windows.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Guus en Ruud, ik heb nog even gekeken op mijn oude computer, en daar heb ik veel minder nodig dan 10 cm om van de linkerbovenhoek naar de rechter-onderhoek te komen. Ik was dus (met dat intelli-point progje) een heel scherpe instelling gewend. Op mijn nieuwe computer heb ik ook ongeveer 10 cm nodig. Er zit denk ik niets anders op dan er maar even aan te wennen.
Enkele muisklik is in ieder geval opgelost, en daar ben ik maar al te blij mee! :thumb:
 
van win98 naar xp is inderdaad even wennen maar gedult loont
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan