pc loopt steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

marijo55

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2004
Berichten
71
Hallo
ten eerste weet ik niet of ik mijn vraag op de goede plaats zet .maar hier mij probleem
dinsdagmorgen hebben wij hier in A,dam noord een stroomstoring gehad .
sindsdien loopt mij pc steeds vast. heb al systeem hertstel diverse malen uitgevoerd ,heb ook al 2 maal de hele pc geformateerd en opnieuw geinstalleerd. maar niets helpt. ikdraai onder windows XP Pro 2p
wie weet wat er aan de hand is en hoe zou ik dit kunnen oplossen.(virus can 0Norton geeft ook niets aan

vr gr Marina
 
hallo
de ene keer loopt de pc na 5 min vast de andere keer na een kwartier. dat is onvoorspelbaar.
verdeer is deze pc nog geen jaar oud . snelheid 2.4,
memory 512 .
harde schijf C; 60 gieg .D:80 gieg
vr gr marina
 
OK, da's helder.

Dit verschijnsel kan zich o.a. voordoen bij de volgende situaties :

koeling (bijna) defect van :

hdd of videokaart of een (bijna) overleden hoofdkoeling(voeding). Die stroomstoring, was dat een "gewone" uitval of betrof het een blikseminslag gevolgd door stroomuitval. In het laatste geval zou je bijna gaan denken aan een (bijna) overleden hoofdvoeding.

Je kan in ieder geval vrij eenvoudig vaststellen of de koelertjes van de videokaart en / of de hdd netjes ronddraaien.
 
Laatst bewerkt:
hoe warm word ie? kijk even met speedfan of met everest home wat de temperaturen zijn
 
De reden dat ik naar de leeftijd van de pc vroeg was trouwens nog de mogelijke optie van een (bijna) lege systeembatterij, maar da's niet aan de orde (Zou mogelijk ook een redelijk onwaarschijnlijke optie zijn denk ik....)
 
pc loopt steeds vast.

de temp is prima. wordt niet wrm of wt dan ook .
heb dit problreem ok nooit eerder gehad..ik ga nu proberen om er wat nieuwekoepasta op te doen endan maar weer kijken wat hij dan doet . ik snap er echt niets van . diverse mensen die ook die stroomstoring hebben gehad kampen op het ogenblik met hetzelfde probleem.
 
Was het een "normale" stroomstoring of was het blikseminslag....... ?

Houdt daarnaast rekening met het feit (zeker omdat meerdere mensen er last van hebben) dat het stroomnet tijdelijk een overspanning heeft gehad (ook bij een normale stroomstoring, toen het geheel weer opgestart werd).

Het zou dus heel goed een (bijna) defecte hoofdvoeding kunnen zijn. Vraag alleen NIET aan mij HOE je dat moet vaststellen, anders dan door een vervangende koeling te plaatsen............ ;) :D

......ook al draait de hoofdkoeling, deze kan toch een defect hebben. M.a.w. denk niet te snel, "De koeling draait dus dat is het niet".
 
pc loopt steeds vast.

o ja wat ik vergeet is dat hij iets aangeeft over de partie dat die op de een of andere manier niet goed zou zitten dus ook daar ga ik maar heen . mischien ben ik over een uurtje wer op de pc ga nu eerst even alles nalopen .ja en aangezien ik met de partitie moet gaan klooien zal ik daarna ook weer moeten formateren . maar ja nu heb ik niks dus ga met frisse moed beginnen. tot straks en alemaal alvast bedankt
gr marina
 
Sterker nog, zonder een pc monteur te willen spelen en nadat ik je oorspronkelijke vraag nog eens heb doorgelezen, ga ik toch voor een voedingsdefect want als jij idd. geformatteerd hebt dan blijven er naar mijn bescheiden mening maar verrekte weinig andere opties over (behalve een of andere chip op het mobo die de geest heeft gegeven of bijna heeft gegeven)
 
oeps,

ik
ga / ging er vanuit dat jij een goed werkende pc had,
ga / ging er vanuit dat er alleen maar een stroomstoring is geweest toen het probleem zich manifesteerde en dat er verder niets aan de pc (configuratie) is veranderd sinds de storing.

ALS jij na de storing met fdisk en / of andere partitiemanagers hebt gerommeld, dan zou de oorzaak ook heel ergens anders kunnen liggen..........
 
pc loopt steeds vast .

wat voor stroomstoring het was weten we niet. ik weet alleen dat ikmom 6 uur uit bed kwam er nog niks aan de hand was en toen ik later om half 8 weer opstond bleek dat bij ons een groot gedeelte van A,dam noord gen stroom had . storings dienst gaf door dat we uiterlijk om 9 uur weer stroom zouden hebben en ja om klokslag 9 hadden we weer stroom.
 
pc loopt vast

oke bedankt . ik ga nu even van alles proberen en alle raadgevingen nog eens doorlopen
tot straks
 
Dan is idd. nog een keer een compleet nieuwe partitie indeling gevolgd door een format van alle partities mogelijk ook nog een optie. Er zou dan geen hardwaredefect zijn, maar tijdens de herinstallatie (van de partities) ergens een "bitje" verkeerd om gevallen zijn. (Al heb ik dat nog niet eerder gehoord....)

Dan zou het opnieuw maken van partities en het formateren ervan wel eens DE oplossing kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan