.wav van mp3 stick naar audiocd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Berichten
2.366
Ik heb met een mp3-stick/voicerecorder een gesprek opgenomen en wil dit branden als audio-cd zodat deze op elke cdspeler te beluisteren is.

Ik wil Nero 6 hiervoor gebruiken maar wanneer ik kies voor audiocd maken en dan het bestand wil toevoegen geeft Nero aan dat het bestandstype (.wav) niet ondersteunt wordt, Dit ondanks het feit dat het type wel als keuze door Nero wordt aangegeven.

Ook het bestand eerst omzetten naar mp3 met Cdex 1.5 en vervolgens met Nero weer terugconverteren is niet mogelijk.
 
Je kan met nero toch van mp3 naar cd-audio branden?

Greetz : Jer:cool:en.
 
Klopt, alleen is het niet mogelijk om er uberhaupt een mp3 van te maken. Ook Cdex laat het in deze afweten.
 
Dit zegt Nero 6 ervan
 

Bijlagen

  • clipboard01.jpg
    clipboard01.jpg
    50,7 KB · Weergaven: 27
Tnx Raymond,

we gaan het proberen alleen is mij niet duidelijk wat een WMAplugin in dit verhaal doet. Hebben we het niet over .wav en .mp3?
 
Tja, gokje!
Ik ben nog even hard aan het zoeken voor je.
Tot zover ik weet brand Nero gewoon wav!!
 
Al geprobeerd om met g-spot te bepalen om welke codec het gaat?
G-Spot De server van gspot reageert soms heeeel traag.

Greetz : Jer:cool:en.
 
Laatst bewerkt:
Helaas, ook deze pluginpack heeft niet het gewenste resultaat.
 
be sweet

hello,
probeer met Besweet de boel over te zetten naar mp3
Je moet wel even besweet zoeken, ik weet niet meer waar ik hem vandaan heb.:thumb:
 
Bij Nero zit een prachtig programma genaamd "Nero Wave Editor". Open daar je .wav bestand in, ga naar bestand (of file) > opslaan als (save as) en kies bij bestandstype .mp3!

Doe ik regelmatig van mp3 naar wav, dus moet andersom ook werken! :)

Succes
 
Helaas, jet Nero WaveEditor is openen van het bestand nioet mogelijk. BeSweet heb ik gedowned, alleen heb ik geen idee hoe te gebruiken, daarom hier het zipje van het .wavbestand welke met de voicerecorder is opgenomen. Wellicht dat het jullie lukt, en daarna zien we wel verder. Succes
 

Bijlagen

  • rec04.zip
    65,3 KB · Weergaven: 17
Met Cooledit pro is het gelukt.
Stuur mij langs deze site een mailtje, en ik mail het bestandje omdat het te groot is om hier als bijlage mee te geven.

Greetz : Jer:cool:en.
 
Ter afsluiting van deze topic: Het is gelukt. In CoolEditPro kan ik een wav openen en daarna exporteren als mp3. Hierna is het met Nero als audio-cd te branden.

Ik moet er wel om denken het wav bestand om te zetten naar 44100Hz stereo-mp3 omdat korte opgenomen gesprekken anders een 0(nul)Kb mp3-bestand worden en dat schiep nogal wat verwarring de eerste keer.

Hierbij iedereen en Jeroen in het bijzonder bedankt voor de hulp!
 
Ooit al eens van Audacity gehoord?

Dit gratis programma staat ook toe dat je converteert naar mp door het als wav te openen en als mp3 op te slaan.

Het feit dat je die wav niet kon toevoegen was vast omdat hij eigenschappen had waar nero niet mee overweg kon... ik denk maar aan mono en heel weinig Hz ofzo.

James :)
 
Audacity

Bedankt voor de tip,

Met Audacity kan ik het wav-bestand importeren als "raw data". Omdat inderdaad het mono-verhaal dwarsligt importeer ik het als stereo. Wanneer ik het dan opsla als mp3 of wav is het in beide gevallen niet te importeren in Nero(7).

De best werkende oplossing blijft in dit geval CoolEditPro.

Toch bedankt.
 
Het is een raar .wav bestand. Als ik bestanden van mijn telefoon open heb ik _exact_ hetzelfde. Vast met 1 of andere vage codec opgeslagen.... het is iig geen normale wav.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan