muziek afspelen kraakt en hapert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erikk

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2005
Berichten
7
Ik heb een probleem met het afspelen van muziek: ik krijg telkens alleen maar krakerig en haperend geluid, erg irritant.
Omdat ik het eerst merkte tijdens het beluisteren van internetradio dacht ik dat het door internet kwam, maar het gebeurt ook vanaf CD. Maakt niet uit of ik muziek via iTunes, MediaPlayer 10 of WinAmp afspeel. Het heeft te maken met andere programma's: vooral als ik iets save of een programma open dan is het heel erg, later wordt het even minder tot er weer een ander programma (op de achtergrond) actief wordt. Dit was eerder niet zo. Hoe zou dit kunnen komen? Ik heb 512 MB werkgeheugen, dat moet toch genoeg zijn?

systeem: pentium 4; 2 Ghz; 512 Mb; XP sp2; geluidskaart onboard (SigmaTel audio C-major).
 
Mmmmmmm. Je weet zeker dat je voor die geluidskaart ook de laatste drivers hebt geinstalleerd?
Wanneer je je mixertje opent(luidsprekertje klikken in je taakbalk), staat de boel dan niet te hard?

Fonz
 
Ne, volgens mij staan alle relevante audio-instellingen goed. Omdat het soms beter soms slechter is zou dat volgens mij ook niet logisch zijn (te hard zou altijd vervormen).
Ik heb volgens driverquide.com de meest recente driver (maar die is wel van 2002...).
Ik heb echt het idee dat het systeem het 'te druk' heeft om de muziek non-stop af te spelen. Maar soortgelijke problemen heb ik niet bij andere toepassingen (ook al zou ik niet weten hoe dat eruit zou zien ;) ).
 
Welke toepassingen draaien er dan allemaal?
Heb je het al eens geprobeerd met alleen je afspeler aan?
Welke afspeler gebruik je?
Kraakt ook het geluid van Windows?
 
Geplaatst door A.J.
Welke toepassingen draaien er dan allemaal?
Heb je het al eens geprobeerd met alleen je afspeler aan?
Welke afspeler gebruik je?
Kraakt ook het geluid van Windows?

De 'gebruikelijke' residente dingen zou ik bijna zeggen: AVG, Spybot (resident), MS Antispyware. Verder Google Desktop, HotSync (naar m'n Palm) en PopTray.

Als ik werk (ik redigeer teksten) draaien IE, Word en Van Dale. Om muziek te spelen gebruik ik WMplayer10, maar ik heb ook WinAmp, iTunes en Real geprobeerd: bij allemaal kraakt het geluid op dezelfde manier.

Ik heb de boel opgestart zonder de residente en andere toepassingen en het kraken bleef. Sterker nog, zelfs het opstartgeluid van Windows en bijv. foutmeldingen kraken.
Ik heb ook de indruk dat programma's er langer over doen om op te starten (bijv. Word). Het hele systeem wordt volgens mij slomer. Hoe komt dat en wat is daar aan te doen?
 
Begin er maar eens mee om Spywareblaster te installeren en Ad-aware SE.
Spywareblaster zorgt ervoor dat er geen rommel op de PC terecht komt, Ad-aware is net als Spybot Search and Destroy, die halen de boel eraf als het kwaad reeds geschied is.
Daarnaast ben ik erachter gekomen dat een programma als Ccleaner de boel extra schoonmaakt en opruimt.
Wanneer je er daarna nog even een defragmentatiebeurt overheen gooit, start de boel een stuk sneller op en reageert het allemaal wat rapper.
Daarnaast zou ik eens een paar andere speakers proberen, misschien ligt de fout daar wel, omdat alles kraakt.

Succes,
Fonz

PS: Alle bovengenoemde programma's zijn te vinden op www.majorgeeks.com
 
Alle programma's die je noemt had ik al geïnstalleerd, zelfs Ccleaner (net 14 dagen terug). Ik draai het allemaal ongeveer 1 x per week (naast de residente zaken).
Defragmentatie is volgens Windows niet nodig: ik gebruik maar 9Gb van de 50 en versnippering is 8%.
Hier kan het volgens mij niet aan liggen.

Het aansluiten van (goed werkende) speakers van een andere pc levert niets op: die kraken net zo goed.

Kortom: hoe kan zoiets nou toch komen? Ik heb echt geen idee waar ik verder zou moeten zoeken.
 
Heb werkelijk geen idee, maar ik ga verder nadenken en zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan