Analoge geluidsopname laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

wkrop

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2005
Berichten
5
Ik wil graag een geluidsopname van een kleine taperecorder 'digitaliseren'. Hoe haal ik dat geluid binnen op mijn PC? Kan iemand mij tippen?
 
Via line in

Download audacity en let even op dat hij standaard op mono staat, dus even op stereo zetten.

Als je de mp3 decoder download , kan hij het ook als MP3 opslaan.

Eric.
 
Niet echt een antwoord op z'n vraag.
Hij vraagt hoe hij het signaal van z'n taperecorder in z'n PC krijgt.
 
Geef jij dan aan wat je bedoelt A.J.

Denk jij dat hij het niet via line in naar binnen kan halen.

Wil jij het via bluetooth doen of zo ??

Leg uit.

Eric.
 
Dat denk ik ook, maar dat vertel je niet :D
 
Dank voor jullie adviezen. Ik denk dat ik er uit ben. Na enig geëxperimenteerd blijk ik simpelweg de taperecorder, via een verloopstukje, op microfoon-ingang van de PC te kunnen aansluiten. Vervolgens bewerken in audacity (moet ik nog doen!).

Als het allemaal lukt, laat ik het nog weten!
 
Ik zou dus niet de microfoon ingang gebruiken, maar de "Line in" ingang die hiervoor bedoeld is.;)
 
Hallo Wim

Dat is niet alleen logisch (dat je line in moet hebben) maar ook afhankelijk van wat voor uitgang er op je tapedeck(je) zit.

Als er een gewone line out op zit zal de microfoon ingang zwaar overstuurd worden, waardoor het geluid vervormt.

Let ook op dat de impedantie klopt. Even kijken in je gebruiks aanwijzing. Hij gaat er niet kapot van, alleen het geluid zal belabberd klinken.

Eric.
 
Eric,

Dank voor alle tips. De volgende keer doe ik het toch maar direct met mijn laptop, denk ik zo (was dit keer in gebruik).

Ik ga het uitzoeken.

Wim
 
Re: Beste A.J.

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Ik heb nog een cursus snel lezen voor je.

De titel van mijn bericht is:

Dus ik zei het wel alleen jij las er over heen.
Eric.:D

Nee Eric,
heb er niet overheen gelezen.
 
Beste A.J.

Zou jij dan geantwoord hebben:

Via een kabeltje in line in.

Nou ben ik geen XP enthousiast en het lijkt mij niks voor Bill Gates om ineens het anders te doen MAAR:

In 2000 heb je geen fluit aan zo'n advies omdat de standaard recoder van Windows na een miniuut (1 min.) er mee stopt.

En denk je echt dat zijn geluidsfragmenten korter zijn dan 1 min.

Sterkte.

Eric.

P.S. En als je vind dat ik het niet goed doe, wie weerhoudt je het beter te doen.
 
Laatst bewerkt:
Beste hulpverleners,

Wil even melden dat ik de geluidsopname perfect heb kunnen downloaden met jullie adviezen. Het ging om een opname van het carrillon van de kathedraal van Vézelay in Frankrijk. Dat veroorzaakt een zeer opmerkelijke achtergrondtrilling in de kerk. Dat is in bouwkunde redelijk uniek en er worden (uiteraard) ook allerlei sterke en nogal magische verhalen aan opgehangen (waar ik wat minder gevoelig voor ben).
Met hulp van een klein bandopnameapparaatje met een behoorlijk gevoelige microfoon is het geluid opgenomen en is de trilling inderdaad duidelijk te horen. Met een verloopstekker kon ik de recorder op de 'line-out'aansluiten en met Audicity is het bewerken en opslaan een fluitje van een cent.

Dank voor de adviezen!

Wim Krop :thumb:
 
Dat is mooi.
Mag ik vragen met welke microfoon je dat hebt gedaan?
Als geluidstechnicus ben ik altijd geinteresseerd in ervaringen en truukjes van anderen.

Fonz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan