Films donker

Status
Niet open voor verdere reacties.

poekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Berichten
799
Hoi allemaal.

Als ik dvd's afspeel op de pc dan is het beeld erg donker. Het rare is, dat wanneer ik de helderheid van de monitor aanpas, alles lichter wordt, behalve het beeld van de film :confused:
Alles binnen het venster van m'n speler reageert dus nauwelijks op het verhogen van de helderheid.
Ik gebruik Nero Showtime en Intervideo Windvd. In Showtime zit wel een functie om de helderheid aan te passen, maar die is bij mij onaanvinkbaar.
Kan iemand mij helpen?

bvd

Poekie
 
Ik gebruik BSPlayer en daar is het makkelijker om de helderheid en contrast te regelen.
 
Maar het lukt mij niet om .VOB bestanden in BS af te spelen.

Poekie
 
Je moet eens in de geavanceerde eigenschappen van je videokaart kijken, als het goed kun je daar bij kleur correctie de video 'Overlay' appart op helderheid en contrast afstellen.
Deze 'Overlay' is het beeld wat weergegeven wordt tijdens het afspelen van video beeld en staat los van algehele kleur instellingen, waarschijnlijk staat deze gewoon te donker.
 
Geplaatst door Paintje
Je moet eens in de geavanceerde eigenschappen van je videokaart kijken, als het goed kun je daar bij kleur correctie de video 'Overlay' appart op helderheid en contrast afstellen.
Deze 'Overlay' is het beeld wat weergegeven wordt tijdens het afspelen van video beeld en staat los van algehele kleur instellingen, waarschijnlijk staat deze gewoon te donker.

:thumb: Dit is de oplossing. Bedankt, daar was ik zelf zeker nooit achter gekomen.

Poekie blij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan