Partition Magic, schijf weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack43

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Berichten
658
Ik heb een tweede hd en heb die in 2 partities gedeeld. Wilde de ene wat groter dan de andere maken met PM. Na 4% bleef de pc hangen, dus opnieuw opgestart, maar nu ben ik dus de 2de partitie kwijt. PM geeft PqRP aan, dus misschien is de boel nog te redden. Heb gegoogled en daar werd PTEDIT van PM aangeraden, maar daar kom ik echt niet uit. Is er een andere manier om mijn partitie te redden??

Grtz, Jack
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ff gegoogled en er werd aangeraden Partition table dokter te gebruiken. Ging allemaal goed maar nu is de partitie in PM een type 17 geworden? Wat is dit en hoe kan ik er ntfs van maken?? :confused:

Grtz, Jack
 
Ik zou toch gewoon met Partion Magic blijven proberen. Is gewoon een heel makkelijk programma. Ook moet de partitie gewoon weer terug te toven zijn. Als het goed is staat de handleiding van PartitionMagic gewoon op de site van PowerQuest. Mocht het niet lukken? Moet je me even toevoegen op je msn, en probeer ik je er doorheen te loodsen.

Groeten!!
 
Nou, ik heb alles geprobeerd, ook met PM, maar het gaat niet lukken. Het is nu in PM een type 07 schijf geworden. Windows geeft aan dat het een verborgen partitie is. Met Stellar Phoenix kan ik de bestanden wel benaderen dus ik ga alles maar uit die partitie naar een externe schijf slepen en dan formatteren. Of is er nog een makkelijke manier om de partitie weer zichtbaar voor xp te maken?

Grtz, Jack.
 
Type 7 is de formaat dat vaak gebruikt wordt voor Linux. Vooral LinSpire draait op dit systeem. Je zou dan met een partitioneringsprogramma moeten proberen om deze schijf te formatteren als NTFS of FAT32. Dat zou toch eigenlijk wel moeten lukken. Maar PM ziet de partitie ook niet? Want als hij hem wel ziet, dan kun hem makkelijk formatteren!
 
Jazeker Kevtec, PM ziet em wel, maar er zijn geen mogenlijkheden in PM om er iets aan te veranderen, alleen delete. Kan het iets met mn BOOT te maken hebben dat xp em niet ziet? Ik wil leiver niet alle data overpompen omdat dat ruim 100 gieg is en ik er geen ruimte voor heb om op te slaan.

Grtz, Jack
 
Kun je ook doen. Gewoon deleten, en daarna een nieuwe partititie aanmaken met de vrijgekomen ruimte. Of gewoon bij een andere partitie erbij duwen. Dus je kunt hem gewoon deleten en de vrije ruimte gebruiken. Laat even weten hoe het afgelopen is!

Groeten,
 
Nou Kevtec, met het programma Restorer heb ik het grootste gedeelte van mn bestanden terug kunnen halen, naar een externe HD gedownload, bewuste schijf gedelte met PM, en klaar! Bedankt he. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan