comuter beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

R3X

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2003
Berichten
19
Hoi allemaal,

Hoe kan ik een win98 2e editie beveiligen zodat er niemand anders op kan.
Stel ik ben weg, en niemand anders in huis mag of kan mijn pc gebruiken, met welke tool doe ik dit???
Thanks
 
Win98 leent zich niet echt om te beveiligen.

Je kunt dan beter een wachtwoord in de BIOS zetten.
 
Geplaatst door buick
Win98 leent zich niet echt om te beveiligen.

Je kunt dan beter een wachtwoord in de BIOS zetten.

Bedankt voor het antwoord!
Het is een abitt moederboard, en daar heb ik een wachtwoord opgegeven, maar dit is alleen maar om de bios instellingen niet te kunnen aanpassen!
Met dit wachtwoord start de pc dus gewoon op!

Gretz
 
Als het goed is kun je in de BIOS ook opgeven of het wachtwoord alleen voor de SETUP moet werken of altijd.

Als er achter Password het woord SETUP staat, dan kun je dan waarschijnlijk veranderen.
Bij nieuwere BIOS versies kun je soms ook een apart wachtwoord instellen voor gebruikers.
 
Geplaatst door buick
Als het goed is kun je in de BIOS ook opgeven of het wachtwoord alleen voor de SETUP moet werken of altijd.

Als er achter Password het woord SETUP staat, dan kun je dan waarschijnlijk veranderen.
Bij nieuwere BIOS versies kun je soms ook een apart wachtwoord instellen voor gebruikers.

Hoi,
Ik heb alles nagekeken in de bios, maar het enigste wat lukt om een password te geven is de setup van de bios.
Dit is een moederboard van 1998 en ik kan er verder dus geen user(oid) opgeven!
Bedankt
Gretz
 
Haal het werkgeheugen uit de pc, succes gegarandeerd
 
Windows 98 is gewoon bijna niet te beveiligen.
De standaard beveiligingen en loginschermen kun je met escape wegdrukken en zelfs met een startupbeveiliging kun je bijna altijd wel op de computer, desnoods met een opstartdiskette of een windows die vanaf CD draait.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan