Kleur vervangen in foto

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leidenschaft

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2005
Berichten
110
Ik wil graag alle grijs in een bepaalde afbeelding veranderen in wit. Hoe doe je dat? Ik heb de programma's Paint Shop Pro en Adobe Photoshop.
 
Als je een onderbelichte foto wilt aanpassen, kan dat in photoshop goed met image > adjust > levels, en daar het witte driehoekje verschuiven.

Een kleur selecteren kan met select > color range, met het pipetje kies je een kleur en met de fuzziness pas je het bereik aan. Daarna kun je het vullen met edit > fill > white.


Vr.Gr. Egel.
 
Misschien was het niet goed om te zeggen dat het een foto is. De slachtoffers zijn namelijk plaatjes zoals deze:



De bedoeling is dus om de achtergrond zo wit mogelijk te krijgen en de zwarte lijnen zo zwart mogelijk.
 
In PS kan je via" magic wand tool" alle grijs aanklikken en wit maken. Aan je voorbeeld te zien ga je wel eventjes werk hebben.
 
kattenkoning8egcopy.jpg


Hier heb ik alleen de helderheid en het contrast verhoogd. Dit is natuurlijk nogal een klein plaatje, dus het is allemaal niet zo heel goed te zien, maar mocht je het willen proberen; Image > Adjustments > Brightness/Contrast. En dan een beetje met de schuifjes spelen.

groeten

Poekie
 
Dat is inderdaad wel goed, maar ik denk dat TS de lijnen pek zwart moet hebben, dat is nu niet het geval.
 
Geplaatst door vanzwam
Dat is inderdaad wel goed, maar ik denk dat TS de lijnen pek zwart moet hebben, dat is nu niet het geval.

De reden daarvan is vooral dat het plaatje wat hij hier liet zien, niet van zo'n hoge resolutie is;
kattenkoning8eg2.jpg


Met het origieel moet het beter lukken :)
 
Ja, dan kun je inderdaad niet veel doen. spijtig
 
Is dit ongeveer wat je zoekt?

attachment.php


Gr. Egel.
 

Bijlagen

  • kattenkoning8eg_kopie.jpg
    kattenkoning8eg_kopie.jpg
    10,9 KB · Weergaven: 206
tekst verticaal maken

Hoi,

Ik wil in paint shop pro 8 tekst verticaal laten lopen.
Het moet dus van boven naar beneden te lezen zijn en niet dat je de kaart op zijn kant moet houden.....;)

Kan iemand mij vertellen hoe je dat doet, ik kan het niet vinden...
 
helemaal verkeerd, sorry.....moet nieuwe vraag zijn....:eek: :eek: :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan