Kan Pinnacle (of andere software?) snelheid van videobron corrigeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mono

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2004
Berichten
85
Ter verduidelijking: ik ben volop bezig met beelden van VHS op te nemen op PC met behulp van Pinnacle Studio (om vervolgens DVD's van te maken)

Heb hier echter enkele videobanden die nog werden opgenomen met "Long Play" (LP) ingesteld op de videorecorder. De videorecorder die ik nu echter in gebruik heb ondersteund die dubbele snelheid (Short en Long Play) niet.

Is er een instelling in Pinnacle die dat zelf kan corrigeren? Ik heb al eens nagekeken maar vind niet zo direct iets. Of noodgedwongen toevlucht nemen tot andere software?

Een andere videospeler nog kopen enkel daarvoor lijkt me wat ver gezocht :)
 
lijkt me uitgesloten omdat je bij LP toch 25 fr/sec hebt. Als het voor het beeld al evt zou lukken krijg je zeker een probleem met het geluid...............
 
Tot mijn spijt moet ik je bekend maken dat dit niet gaat.

Het zit als volgend:
Video band heeft materiaal op LP staan
Het apparaat wat die band moet lezen is een SP apparaat
Pinnacle leest in feite alleen de stream die binnenkomt
ofwel het signaal Video/geluid.

De afspeelsnelheid van je apparaat is dus te hoog.

Voorbeeld :
per seconde neemt de LP minder frames dan een SP, dat verklaard ook dat een LP sneller een vervormd beeld geeft, heeft minder frames om te corrigeren.

voorbeeld:
1 minuut LP heeft de player bv 20 cm tape voor nodig
1 minuut SP heeft de player ongeveer 2x zoveel nodig.

als je de film dus op een SP player afspeelt en inleest heb je een film van kortere duur.
en om die weer op de juiste lengte te krijgen is een hels karwei.

dan moet je exact weten hoe lang die film oorspronkelijk is. (de kwaliteit wordt er niet beter op)
en om een player aan teschaffen die door Pro's wordt gebruikt lijkt me geen optie. moet je en zo'n apparaat aanschaffen en ook nog je juiste Pro aansturing er bij zien te vinden (wat niet makkelijk is)

de meest logische manier om dit op te lossen : zoeken naar iemand die nog een LP player heeft zodat je die misschien een keer kunt lenen. Is wel zo makkelijk en scheelt je veel ergeren.
 
Bedankt voor de antwoorden :thumb:

Ik vreesde dit al hoor. Zal mijn toevlucht dan inderdaad moeten zoeken naar een andere videospeler. Lenen of ergens tweedehands aanschaffen dan maar.

Nogmaals bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan