Router Poorten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krist

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2002
Berichten
344
Ik heb een netwerkje Met een D-link DI 604 router.

Ik geraak echter niet op internet. Ook geen mail. Ik het de poorten 25 en 11O geforward naar de server.
Wat moet ik nog doen?
 
Het forwarden van poorten heeft alleen te maken met verkeer dat van buiten naar een van jouw pc's gaat. Maar ik begrijp uit je verhaal dat je helemaal geen verbinding met internet hebt?
 
Inderdaad, ik geraak niet naar buiten. Ook niet met een ping opdracht.

Ik vermoed dat er door de ingebouwde firewall iets afgesloten wordt?
 
Ik heb nu een D-link 714P aangesloten. Hiermee geraak ik wel op internet. Maar ik kan geen mails afhalen. Ik heb in de router via virtual server poort 25 naar de server gestuurd. Het lukt nog niet, ...
Doe ik iets verkeerd?
 
Bij sommige provider is poort 25 gesloten ivm oa spam.
Controleer dat eerst even.
 
Controleren in de router?
Poort 25 wordt nu naar de server geleid.

Of doe ik dat in de firewall. Poort 25 openzetten voor alle WAN-verkeer?
 
Je haalt twee dingen door elkaar. Verkeer naar buiten moet gewoon kunnen, ongeacht welke poorten je hebt opengezet. Poorten open zetten is alleen van belang voor verkeer dat van buiten naar binnen gaat, bijvoorbeeld naar een mailserver zoals in jouw geval.

Als je helemaal geen verkeer naar buiten hebt, lijkt het erop dat je netwerk zelf niet in orde is. Kijk eens in de handleiding in mijn handtekening. Ik maak uit je verhaal op dat je ook nog een andere firewall hebt dan die in de router? Schakel die eens uit.
 
Dank

Ik heb nu verkeer naar buiten.
Ik kan idd mijn mail niet ophalen met de mailserver.

Er is voor zover ik weet geen tweed firewall. Ik werk met win2000? Of houdt NAV iets tegen (was vroeger het geval niet).

Ik zet dus poort 25 open voor die mail?
Mijn provider is telenet (vlaanderen)
 
Wat is je mailconfiguratie?
waar haal je de mail mee op? En waar vandaan?
En krijg je ook nog foutmeldingen? Want ik zie mailserver staan ... mail ophalen ... en dan ook nog poort 25 openzetten. Dat zijn drie dingen die niet rijmen met elkaar ;)
 
Ik haal de mail op met Mdaemon bij telenet.
Mdaemon gaat naar het vast ipadres van onze domeinnaam. Maar dit lukt dus niet.

Wat bedoel je met door elkaar halen?
Poort 25 is toch voor mail binnen te halen? of heb ik het verkeerd?
 
Mdaemon meldt software caused connection abort.

Erbovenstaat het "ip nummer:110"

winsock error10053
 
Ik geraak hier niet uit. Misschien was de schets van het probleem niet echt duidelijk.

Ik heb een nieuwe router geplaatst D-link714p+. Deze heeft IPadres 192.168.0.2 de server 192.168.0.1.

De router heb ik voor wan op automatisch verkijgenadres gezet. Bij virtual server staat poort 110 naar .0.1.
Bij application voor trigger en incoming ports 25 en 110 naar zichzelf.

Ik heb Mdaemon als mailserver en vroeger haalde deze perfect de mail af met de oude router. Nu lukt dit niet meer. Ik krijg de foutmelding (winsock error 10053).

Welke instelling zorgt ervoor dat ik door de router geraak. Ik kan ook niet pingen naar het ipadres van het domein/mails??
Ik heb wel internet en kan pingen naar de DNS van de provider.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan