1 x XP; 1 x win98

Status
Niet open voor verdere reacties.

hfoppen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 nov 2000
Berichten
1.056
Hoi allemaal,
heb boven een XP-machine staan met internetverbinding. Prima.

Nu beneden ook een pc staan, maar dan met Windows 98. Boven (op de XP) de wizard gedraaid voor netwerken. Diskette gemaakt en beneden gedraaid. Internet werkt perfect bij beide.

Nu wil ik bestanden gaan delen!? Helaas..dit werkt dus niet. Ik IP-adres ingesteld op 192.168.0.1 (boven) en 192.168.0.2 (beneden). Na wat gepruts kan ik netjes bestanden delen. Nu de printer nog...helaas, dit werkt niet. Maar mn internet werkt ook niet meer :S

Wanneer ik weer die wizard-diskette erin stop en installeer, doet internet het wel weer, maar bestanden niet :S

WAT DOE IK VERKEERD?

Ik wil dus:
- Internet delen
- Bestanden delen
- Printer delen

Hopelijk heeft iemand een goede oplossing voor me!

Bedankt alvast...
Herbert
 
Allereerst op de pc met XP de schijven omzetten naar FAT32, want windows 98 leest geen NTFS.
 
Dat maakt niet uit hoor. Het is weliswaar zo dat windows 98 niet met NTFS overweg kan, maar dat geldt alleen als de betreffende NTFS partitie op de windows 98 pc zit. In een netwerk maakt het niet uit, want dan verzorgt windows xp de toegang tot het bestandsysteem.

Heb je bestands- en printerdeling aan staan? Pc's in dezelfde werkgroep? Subnetmasker op beide pc's 255.255.255.0? Schakel een eventuele firewall uit. Hoe zit je netwerk in elkaar, zit er een router in je netwerk waar beide pc's op zijn aangesloten?
 
Re..

Geplaatst door hangmat
Dat maakt niet uit hoor. Het is weliswaar zo dat windows 98 niet met NTFS overweg kan, maar dat geldt alleen als de betreffende NTFS partitie op de windows 98 pc zit. In een netwerk maakt het niet uit, want dan verzorgt windows xp de toegang tot het bestandsysteem.

Heb je bestands- en printerdeling aan staan?
yups, op beide pc's..dat blijkt ook wel, want ik kan wel bestanden delen.
Pc's in dezelfde werkgroep? Subnetmasker op beide pc's 255.255.255.0?
Heb ik ook vast ingesteld. Werkgroep is bij beide gelijk.
Schakel een eventuele firewall uit.
Ik had eerst op de XP-machine een uitzondering ingesteld voor 192.168.0.2, maar werkte niet. Toen de hele firewall uitgezet, maar nog geen internet.
Hoe zit je netwerk in elkaar, zit er een router in je netwerk waar beide pc's op zijn aangesloten?
Pc1 (boven) is aangesloten op een ADSL-verbinding. PC2 is dmv extra netwerkkaart in PC1 aangesloten.
Internet doet het dus wel na draaien van de diskette die ik had aangemaakt mbv de wizard in XP. Dan krijg ik (voor zover ik nog heb onthouden) een ip-adres: 192.168.0.42
 
Heb je de gateway wel goed ingesteld
dat is het ip adres van de pc die aan het internet vast zit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan